What do I do if it is Monday and I only just realized that I didn’t hear Havdala on Motzei Shabbos?

Make Havdala right away (you are not allowed to eat until you make Havdala).                                        Start from Hineh as usual.
Besamim and the Havdala candle are not used at all.

 

Sources:

עיין אדה״ז סימן רצט סעיף ח

מנהגנו לומר הנה א-ל ישועתי גם במוצאי יו״ט – ע״פ לבוש ופמ״ג סתצ״א במ״ז סק״א. [וגם אבל אומרם – משנת יעקב ח״ג קצב, ב, בהגהות ע״ס משמרת שלום. ודלא כפת״ש יו״ד סשע״ו סק״ב וסשצ״א סק״א]. והנה, י”א שכשמבדיל ללא בגדי שבת (כגון שמבדיל בבוקר יום א’) לא יאמר פסוקים אלו. אבל כמדומה ברור שאין המנהג כן.  וכנ”ל, שי״א ששייך רק למוצ״ש, אבל למנהגנו אומרים גם במוציו״ט (כנ”ל בפנים). וכן נהגו בבית חיינו במוצאי ת”ב. ומפי השמועה, שעובדא הוה בשנת תשמ”ח שהתחיל המבדיל כנ”ל, וביקשו להפסיקו והורה שימשיך. ובלוח כולל חב”ד שמתחיל מבפה”ג. וצ”ב מ”ש ממוציו”ט למנהגנו. וי”ל. וראה ביומן הרריל״ג שי׳ דשנה הנ״ל. [ובנוגע להמבדיל בת”ב גופא – הנה, גם לי״א שאבל אינו אומרן משום שמחה (שהוא לסימן טוב), או משום איסור ת״ת – הנה, למנהגנו כל דבר שהוא סדר היום אומרים בשופי כולל חת״ת וכו׳. וצע״ג לומר שפסוקי הנה וגו’ גרע טפי מהנ״ל. וכמדומה שכן המנהג הפשוט גם בימי אבילות.  וכנ”ל, שבבית חיינו נהגו בפשיטות לאומרם במוצאי ת”ב. ועדיין י״ל שבת״ב גופא, בזמן אבילות, לא יאמרוהו. אבל כנ״ל לא נהירא].