Are allowed to use a lighter to light Shabbos candles or you can only use a match?
There is a Minhag to drop the match right after lighting the candles. The reason for this custom is because the woman accepts Shabbos as soon as she finishes lighting the candles. Therefore, some argue that she should not light with a lighter, since she must leave go of the lighter to extinguish the flame after she finishes lighting.
However, this is not correct on many levels. On a practical level, she may use a lighter to light the candles.
Sources:
נחלקו ראשונים אי קבלת שבת תליא בהדלקה או בברכה. אבל נראה ברור שלמ״ד דבהדלקה תליא מילתא ודאי היינו הדלקה בברכה דוקא, וליכא מ״ד דס״ל דבהדלקה לחודא מקבלת שבת. וראה בס’ הישר לר”ת סמ”ח סק”ו דמוכח דבברכה דוקא מקבלת. וראה בא”ר רסג. וראה בהנסמן במעדני אשר לונצר שבת סל״ח מכ”מ. ושו״ר אריכות בזה בס׳ הלכה ברורה יוסף רסג, פו ובבירור הלכה שם קלא. וש״נ. ובכ״מ בקובצים שקו״ט בדעת אדה”ז. ולכאו’ ברור דס״ל שצ”ל תרווויהו – הדלקה בברכה דוקא וכמ”ש בסי”א. ולא הזכיר כן בס”ז, לפי שהמנהג בפועל שמברכים בהדלקה. אלא שבזה גופא, יש סוברים יתירה מזו, שעצם הברכה מצ”ע הוא כבר קבלה, וז”כ בס”ח. ולדעת רוב הראשונים ל”א הכי, כיון שבדעתה להדליק אח”כ. ודרך אדה״ז להעתיק הלשון באופן ובמציאות שמצאם בהספרים והפוסקים שקדמו לו (ראה יתירה מזו באג״ק ד ע׳ רכז. וראה גם אג״ק ג ע׳ קמט. ועוד. אבל להעיר משיחת ש״פ בלק תש״ל), ולכן כתב בס״ז ע״ד מנהג הנשים. וראה מש”כ ברמב”ם השלם פ”ה ה”א. ובספרו משמיע שלום ס״ד. ומש”כ שם בבי’ מנהג הנשים – תמוה לפענ”ד. ואכ”מ. ומ״מ, יש מקום למנהג שלא לכבות בפתילה למעט בהפסק. אבל במצית לית לן בה. וכ״כ גם בס׳ הנ״ל, מטעם אחר.
#3276