באם יהודי טילטל בשבת דרך חצירות, האם מותר ליהנות מזה, והאם יש הבדל בין מי שטלטלו עבורו או מישהו אחר?

 

בכלל, איסור דרבנן שנעשה על ידי ישראל במזיד אסור לכל ישראל להנות, ובמוצ”ש מותר מיד.

ואם נעשה בשוגג (שלא ידע שאסור לטלטל בשבת) אז מותר לכל ישראל ליהנות מזה בשבת בדיעבד.

בהוצאה בפרט, יש מקום להקל יותר. ותלוי בנסיבות.

 

טעמים ומקורות:

עיין שוע”ר של”ט ס”ז. ושי”ח ס”א. שם משנ״ב בבה”ל ד”ה המבשל. של”ט שעה”צ ס”ק כ”ד. ולהעיר ממ”א סק”ז שם, וכן מלשון אדה”ז בשל”ט שם.

הוצאה – ראה שו״ע אדה״ז תנד, יב. ובארוכה – אצלנו בשאלה 2039 במ״מ:

Spending Shabbos with family who dosen’t keep Shabbos:

 

 

#4871