Is writing during Davening allowed?
Yes, but not during Shema, Shemone Esrai or between Goal Yisroel and Shemone Esrai.
Ideally, this should not be done during Birchos Krias Shema, unless there is a need.
Sources:
ראה אור לי עב. עובר אורח (שמע אליהו) הוצאת תשס״ג אות קעג. נחלת אליהו דושניצר הערות וחי׳ דינים אות כא – ע׳ שז. שו״ת מקור חיים סאגאלאוויטש ב. שו״ת שלמת חיים מהדורת תשנ״ה מט (אמנם, לא מיירי מענין פסוד״ז). יגל יעקב גאטליב או״ח י. בא״מ ב, ו ואילך. בצה״ח ד, פח. שבט הקהתי א, עג. שרה״מ ח, כ. תשוה״נ ב, מ. אשי ישראל פפויפר יט הע׳ א בשם הגרח״ק.
וכן מסופר ע״ד אדמו״ר הצ״צ – בבית רבי ג, ב בסופו – ע׳ 8. הלקח והלבוב ב ע׳ רא. לקוטי סיפורים פערלאוו ע׳ קצח.
והעירני ח״א ראי׳ אלימתא, ממה שהזהיר השל״ה ריש מס׳ שבועות במנהג חלוקת עשבי בשמים בשבועות, משום הפסק בדיבור, והובא בפוסקים (מג״א תצד, ט. אדה״ז שם יז. ואגב, במקו״ח בקיצור הלכות הב״ד בשם ש״ל. וכן רגיל הר״ת בספרו כמ״פ. והמהדירים לא פיענחו), וכתב שם, שלא יריחו עד אחרי תפלת העמידה, דמוכח מינה שאין כאן סרך חשש מצד גוף החלוקה. ועיקר דין הפסק בפסוד״ז הוא בדיבור דוקא, מחמת הברכות שלפניהם ושלאחריהם, וכן בין סידור שבחו ש״מ לתפלה. אלא שמ״מ נכון שלא יקרוץ וכו׳ בשעת האמירה שלא יהא כקורא עראי – ראה המובא אצלנו כאן
ומצינו גם כה״ג במצות סיפור יצי״מ שהיא מדאורייתא, שמעיקר הדין מותר לשתות בין הכוסות גם באמצע אמירת ההגדה. וראה אצלנו בלוח לפסח במקומו. וגם למחמירים בדבר, ראה בר״ן פסחים כד, א בדפי הרי״ף, שמשמעות דבריו דה״ט שהוא מה״ת.
אמנם, ראי׳ גמורה אינה לכל מילי, שהרי חילוק בדבר בין מעשה זוטא למעשה רבה. ואפי׳ בין ברכה למצוה, כשאינו מענין המצוה, בדיעבד (או גם לכתחילה) אינו הפסק במעשה זוטא כל דהו – ראה דרכ״ת יט,מד. שו״ת מנח״א לבנו ג, לו. ברכת הבית א בשע״ב יז. שו״ת כפי אהרן א. חוקי חיים ה. וכש״כ בפעולה שאפשר לעשותה תוך כדי עשיית המצוה – ראה חקר הלכה עניני ברכות ב. וי״א שגם אכילה ושתי׳ אינו הפסק בברכת הנהנין, באופנים מסויימים עכ״פ, ראה מנחת פתים ריב לט״ז שם ו. וראה הנסמן בהוד והדר סאמעט ב, יא הע׳ ח. ואכ״מ. וכתיבה בכלל גרע טפי שי״א דהוי כדיבור, ראה באחרונים שהובאו בריש דברינו.
#29339