If I turn a flashlight on before Shabbos (and it stays running) can I carry it and use it to walk to the Mikvah on the first day of Yom Tov?

 

It is permitted to use a flashlight in the way you mentioned on Yom Tov. However, it is best to move it with a shinui (like holding it with fingers one doesn’t usually use or by placing it under one’s arm etc.), provided that you take extra care not to turn it off.

 

See also here:

What is and isn’t allowed when using a Shabbos lamp?

Am I allowed to leave a reading lamp on my desk to learn over Shabbos? (Without any extra precautions keeping me from moving/adjusting it)?  

 

Sources:

 

הנה נחלקו הפוסקים בגדר דין מוקצה דשלהבת, ומזה נפק״מ במכשירים חשמליים, ובעניננו בקשר לפנס, אם הם בדוגמת שלהבת דאסור לטלטלו אף לצורך גופו ומקומו, או שהם ע”ד הנר שהוא כלי שמלאכתו לאיסור. (ויש מי שאמרו שהוא ככלי שמלאכתו להיתר כיון דכלי שמלאכתו לאיסור הוא רק כשעושים בו איסור ולא דבר שנעשה איסור ע”י. ואכ״מ כעת). וההכרעה המקובלת לדונה ככלי שמלאכתו לאיסור שמותר לטלטלה לצורך גופו ומקומו.

והנה בנדו”ד כשמטלטל הפנס הרי אין לך לצורך גופו גדול מזה, רק שיזהר שלא יבוא לידי כיבוי הפנס. וליתר שאת, כדאי לטלטלה כלאחר יד שגם אם נאמר שהוא מוקצה גמור הרי מותר לטלטלה בשנוי.

וראה שו״ת אג”מ או”ח ח”ה סכ”ב סקל״ו. שם סי’ כג. ושם באו”ח ח”ג סמ”ט מחמיר כשמטלטלו שלא לצורך.

ולאידך בשו״ת באר משה ח”ו בקונטרס עלעקטריק סכ”ו דאסור לטלטלה לצורך גופו ומקומו. ובחוט שני שבת ח”ג פמ”ב ס”א אות ג’ ועוד.

 

 

#21584