Is _____ a reliable place to purchase kosher meat for an Ashkenazi Jew?

 

As a general policy, AskTheRav cannot comment on Hechsherim.

PS I noticed that the certifying Rabbi is also the one who started the company. It is generally accepted in the world of Kashrus that the Rav Hamachshir should not be a partner in the business as this puts his credibility in question.

Additionally, I noticed that they sell the hindquarters. It’s a long standing standing custom among Ashkenazi Jews not to eat from the hindquarters. Even those who question the origin or authenticity of this custom (see below) agree that nikkur of the hindquarters requires very high exacting standards, such as the nikkur being performed only by a fine upstanding, righteous and expert Menaker. Additionally, even assuming that the nikkur standards are done to the highest degree and that this custom need not be observed, it should be noted that Ashkenazim generally have a different tradition of which parts need to be removed. Thus, a meat plant which utilizes Sefardi standards would not necessarily qualify for Ashkenazim.

 

Sources:

בכ״מ שלא לאכול מבשר האחוריים – לפי שצריך קבלה גמורה וידיעה גדולה – אם לא שבדק אחריו מנקר אחר, או שניקר אותה צדיק וישר ומומחה. ועד שהעידו שהאריז״ל לא רצה לאכול אצל מרן הבית יוסף מה״ט- ראה בדרך פקודיך חלק המעשה ל״ת י. מאיר עיני הגולה רלז. וראה טעמי המצות ס״פ ויקרא (עד, ב). שו״ע האריז״ל יו״ד סד, א. וביסוש״ה ז שער הבכורות, בלשון אחר, שהאריז״ל מזהיר שלא לאכול. ויש שהעידו שמעולם לא אכלו בשר מנוקר – כנראה אחורייים – אלא אם ניקרו בעצמם.

בגוף המנהג, כבר כתב מלפנים בשו״ת הרדב״ז א, קסב, שמנהג יפה הוא שאין הכל בקיאים בניקור. וראה באה״ט יו״ד סד, ז  בסתמא שיש שהחמירו שלא לאכול בשר אחוריים. וכ״ה בבית לחם יהודה שם ה, ובישועות יעקב שם בשם המהרש”ל שבפולין אין אוכלים מבשר האחוריים. ומש״כ בשו״ת חת״ס יו״ד סח ״מפני הטירחא״ היינו שמה״ט נתקבל כמנהג כיון שהטירחא מרובה וחשו שמא לא יהא כדין. וראה האלף לך שלמה יו״ד קכ בנוגע לאחורי עגלים קטנים. וראה גם ערוה״ש סד, נד. וגם אצל חלק מהספרדים בזמנים ומקומות שונים – כה”ח סד, כב. השיב משה דריהם יו״ד יב.

ובשו”ת יד הלוי במברגר יו”ד: מה שאבותינו ואבות אבותינו נוחי נפש הרבנים הגדולים שהיו בכל אלה המדינות שנהגו איסור לנקר האחוריים פשיטא שלא משום טעות או חסרון ידיעה נהגו מנהגינו כן אלא שברוחב דעתם וגודל ידיעתם בתלמוד תורה ועוז צדקתם בחנו וראו גודל המכשלה אשר תצא מזה אילו נתיר לנקר האחוריים וכו’ וע”כ נסוגו אחור לעשות סייג וגדר ומשמרת לאיסורי תורה החמורים כי מאד קשה מלאכת הניקור וצריך אימון ובקיאות גדולה ושמוש רב לדבר כנודע וכו’ אשר על כן זה נכלל בסוג דבר שנהגו משום גדר ושידעו בו שמותר והחמירו על עצמם כדת וכהלכה. ויתירה מזו, בשו״ת זקן אהרן יו״ד ב, לז שדינו כנדר (ודלא כאג”מ יו”ד ב, מב). וראה גם שו”ת חבצלת השרון ב, כח. תשוה״נ א, ליח ואילך.

והתירו רק בשעת הדחק גדול מחמת חרפת רעב – ראה אחיעזר ג, פד. מקדשי השם א, כב ואילך ובהגהות דבר צבי שם. וראה גם אג״ק מהוריי״צ ד ע׳ שמה (ונז׳ שם גם דעתו של הגרח״ע, בעל אחיעזר הנ״ל). ועד״ז באג״ק מבדר״ח מרחשון תש״ט, נדפס בס׳ התמים הראשון ע׳ 92, ע״ד ההצעה להתלמד מלאכת הניקור של חלק האחוריים. וראה שם ע׳ 91 ע״ד הרקע, מחמת הדחק (ראה שם ע׳ 83 ואילך).

 

 

#13328