I have a blanket that has 4 corners. May I use it? Is there a difference between the day and night? What about wrapping myself with a four cornered towel?

 

For a blanket that is sometimes used by day, you should make one corner round.

There is no need to put Tzitzis on a towel even if one is wrapping himself with it.

 

Sources:

א. שו״ע אדה״ז או״ח יח, ה – רק בשל צמר. ו בסידור הלכות ציצית ד״ה מלבושים לא חילק בכך – ראה פסקי הסידור להגרא״ח ע״ה נאה. וכן בשו״ת ר׳ עקיבא יוסף או״ח טו העיר מזה. וראה שו״ת התעוררות תשובה א, י שהחמיר מאד גם בשאר מינים ובפרט בזמנינו שישנים הרבה שעות ביום. ויש שר״ל ששו״ע קאי רק בכר וסדין, דקיל טפי, ראה במג״א שם ג. ויתכן שסתם קאלדר״א הוא של צמר ולא הוצרך לפרט. ויש שכתבו שבסידור מיירי רק כשישן ביום כלשונו שם, ולא כבשו״ע שחשש גם להמשך שינתו ביום. וכ״ה בא״ר יח, ד. וראה שו״ת רע״י שם. והמקילים סמכו ע״ז שהוא כסות לילה, וגם אינו דרך לבישה ורק דרך העלאה. ועו״כ צדדי קולא כיון שהשמיכה פי שנים ממדתו. וגם אינו מסובב מלפניו ומלאחריו.  וע״ע ציצית הלכה למעשה פי״א, ג. וראה סידור רבינו הזקן עם ציונים מילואים ז. והאבה שמיכות בימינו עשויים מחומר סינטטי.

ב. שעיקרה לניגוב – ראה עד״ז שו״ע אדה״ז ס׳ י, כ-כא. משנ״ב שם בבה״ל ד״ה סודר. וראה חזו״א ג, לד. וגם אין ב׳ כנפות לאחריו – ראה שם כב. כא. וראה ציצית הלכה למעשה פ׳׳א, יג. דעת נוטה ב שו. שו״ת בצה״ח ו, קט. (אבל ראה שו״ת אבני ישפה ב או״ח כט, ג. ומספרים על א׳ מגדולי ישראל שהפקיר המגבת שלא להתחייב בציצית). ולכאו׳ עדיף מבגד המיועד לתכריכים שלובשה לפעמים בחייו – ראה שו״ע אדה״ז יט, ב, שנעשית ללבישה, משא״כ כשנעשה לתשמיש כלים וכדומה.

ובשבת יש טעם נוסף להקל שאסור להטיל ציצית – אור לציון ב, כג, ח.

 

 

#2766