Can you test Hashem – ובחנוני נא בזאת – with regular Tzedaka or only Ma’aser?

 

There are different opinions about this matter. The consensus is that applies to all forms of tzedaka.

 

בטור יו״ד רמז – בצדקה. ובב״י הקשה ע״ז. וברמ״א שם ד – הביא ב׳ הדעות. וראה דרישה לטור שם. שו״ת רדב״ז ג, תמא (תתפב). של״ה ענין צדקה ומעשר. שאילת יעב״ץ א, ג. פת״ש לרמ״א שם. וראה הנסמן בשד״ח קונטרס הכללים מערכת נו״ן כלל טז. והסכמת רוב האחרונים דקאי בכל צדקה – שיחת י״ג תמוז תשי״ב. וראה אג״ק ז ע׳ קיד. וראה גם הנלקט בס׳ שערי צדקה ע׳ רלח ואילך.

וראיתי למי שכתב סייעתא להטור מלה״כ (מלאכי ג, יו״ד) הביאו אל בית האוצר. והרי האוצר הוא בביהמ״ק – יהושע , יט. ובירושלמי מע״ש ה, ה שנתנו שליש מעשר לאוצר, וראה פנ״מ שם. ומוכח דלא מיירי ממעשר ללוים. ודפח״ח.

וראה גם הנסמן כאן:

I know that giving Tzedakah in merit of something specific is allowed – ובחנוני נא בזאת, my question is, is this the ideal way of giving Tzedakah?

 

 

 

#6688