Should I make a Bracha on the liquid of a instant noodle soup?

 

Question:

When I finish eating an instant noodle soup and now there is mostly water (but still a few noodles), do I have to make a shehakol on the water? and what if there are no noodles? Would it make a difference if I already ate the first part of the soup or not?

 

Answer:

If you drink the soup before eating the noodles: if it was cooked for the normal amount of time as per the instructions on the package, which would give taste of the noodles in the water, you should make Mezonos.

You should avoid drinking the soup before eating the noodles if it was cooked briefly, because it is not clear what the Bracha would be.

After eating the noodles, you do not make a shehakol even if you drink the soup alone, and even after you finish all the noodles, regardless of how long it was cooked.

 

Sources:

הנה, אם נתבשל יחד, אינו צריך שיהי’ נותן טעם. ורק בשרי׳ מחלקים אם נותן טעם. אמנם, לכאו׳ צל״ע, שהרי אופן הבישול בנדו”ד הוא בעירוי מכלי ראשון. וצ״ע אם בזה דינו כבישול. וכ”ה בסבה”נ פ״ב יד, בפת שנתבשל בעירוי שיש להסתפק אם הוא ככלי ראשון ומבשל או ככלי שני ואינו מבשל. אמנם, אם נותן טעם לכו”ע יש להמים ברכת התבשיל כשרי’. [ואכתי צ״ע בגוף ברכת האטריות בכה״ג, שאם אין דינו כבישול, הדר דינו כאפי׳ ותהא ברכתו המוציא. ועמא דבר מברך מזונות, וכנראה נקטו שאין לזה צורת פת כלל].

והנה, בד”כ נותן טעם במים, ודינו כמרק, דבנדו”ד בישלו כדי לאכול התבשיל. וברכתה מזונות, בין אם אכל המרק לפני אכילת התבשיל, ובין אם אכל המרק לאחרי אכילת התבשיל – ראה סבה”נ פ”ז טו.

ואם אינו נותן טעם במים, הרי לפנינו דין עיקר וטפל המעורב זב”ז – ראה שם פ”ג ז, שאם אוכל המרק לבד לאחרי אכילת התבשיל נפטר כבר בברכת העיקר – התבשיל – ואינו מברך עליו. אבל אם אוכל המרק לבד לפני אכילת התבשיל, מברך שנ”ב.

וראה כאן:

Article: Bracha on the Remaining Tofel (Secondary Food)

אבל כנ”ל יש להסתפק אם בנדו”ד יש בו דין בישול. ואם עירוי כ”ר ה”ז ככ”ר ומבשל, וגם אם אינו נותן טעם, יש למרק ברכת התבשיל ואפי’ לפני אכילת התבשיל. ומחמת הספק אין לאכול המרק קודם שנתן טעם שלא בתוך הסעודה.

 

 

#18749