Is it permitted to vote if your voting location is in a church?

 

One may enter a church to vote, provided it is not in the sanctuary, but rather they specifically set up a room for this purpose, e.g. the basement or a different room, since everyone knows that you are there to vote and not for anything else.

This is only permitted if one has no other place to vote. If the location can be changed, it must be changed.

 

Sources:

See Teshuvos V’hanhugos 2:410. Chayei Halevi 4:63.

See here on our website for a similar question and additional sources:

Can I do construction work in a former Church building? It has recently been transformed into an art gallery.

ובחיי הלוי שם הביא שכן הורו גדולי הרבנים. וכן מפורסם שנהגו כך בארה״ב בכ״מ, ע״פ הוראות גדולי הפוסקים בדור האחרון. וידוע ומפורסם בשער בת רבים שכן נהג הגרמ״פ בעל אגרות משה בעצמו במשך כל השנים. וראה גם רשומי אהרן א ע׳ לז בשם הגרמ״פ. וראה גם רבבות אפרים א, סד.

והוא במכ״ש ממה שי״א להתיר אפילו בבית תיפלתם גופא, במקום הפסד ממון – ריטב״א ע״ז יא, ב ובהערת המהדיר לשם. וראה בארוכה שו״ת יבי״א ב יו״ד יא. וכש״כ בנדו״ד, שאינו בבית התיפלה, וניכר במוחש שסיבת הליכתו מטעם אחר. וע״ד מש״כ אאזמו״ר בשערים מצויינים בהלכה (ונסמן בלינק הנ״ל) להתיר באופנים מסויימים כשאזורו מוכיח עליו. והוא משו״ת מהרש״ם ג, עב, עיי״ש.

וכן מוכח מחזו״א יו״ד סג, יט- כא, שבמקום שנכנסים כולם לצורך אחר ליכא חשד, כיון שגם גוים נכנסים לכוונה אחרת היום, ואף משום מצות הרחקה מותר בדליכא דרכא אחרינא ואפי׳ לעבור בתוכה, עיי״ש. ובאמת, מוכח כן כבר בריטב״א ע״ז שם, לחלק בין מקום שרגילים הגוים ליכנס רק לצורך ע״ז למקום שדרכם ליכנס שם לעשות צרכיהם ג״כ. גם שלא לצורך ע״ז. (וכבר העיר בזה במימי שלמה קמחי או״ח כא, א, שמדוייק גם בל׳ השו״ע יו״ד קמח, ט: ליכנס לבית ע״ז ביום חגו וליתן לו שלום. אבל בדפוסים שלפנינו ליכנס לבית הגוי ביום חגו). וכש״כ בנדו״ז שכולם ממש נכנסים כעת רק לכוונה אחת. וכ״כ להתיר בענין דומה בשו״ת משנ״ה טז, סוסי׳ כח. [ולהעיר מארחות חיים הל׳ ברכות שהנכנס לבית ע״ז אומר אשרי שישלם לכם גמולכם. וכבר עמדו בזה במקו״ח בקיצור הלכות רכד. שו״ת חיים ביד כו. יבי״א ב שם. ועכצ״ל דמיירי באופנים המותרים].

ובשו״ת ישכיל עבדי ח, או״ח כ סקמ״ו – מיירי באו״א לגמרי, כנראה למעיין שם. וראה גם יבי״א ז יו״ד יב. וגם בשו״ת משנ״ה ו, קלט מוכח שם שאינו מדינא. ויש לשקול שכר החומרא כנגד הפסדה. וכדמוכח ממש״כ הוא בעצמו בשו״ת משנ״ה טז שם. וק״ל. וכל המערערים כנראה אינם יודעים המציאות שהבחירות אינן בבית ע״ז עצמה, וגם שהנהגה זו מקובלת אצל חרדים לדבר ה׳ רבות בשנים, והורו כן גדולי הפוסקים. ואין כל חדש תחת השמש.

 

#1411