I am scheduled, to leave Israel this Thursday night and arrive in New York Friday morning 1. Should I say Lechatchila Kiddush Levana in Israel or wait till Motzei Shabbos (Shabbos being Yud Alef)?  2. Is it permitted to carry a key on Shabbos in the hotel from the reception desk to my room?

 

1. You should say before Motzai Shabbos.

2. One may carry in a hotel, though some are Machmir.

See here.

 

Sources:

בנוגע המתנה למוצאי שבת, הנה ברמ”א או”ח סתכ”ו – והובא בשיחת ש”פ נח תשנ”ב (סה”ש תשנ”ב ח”א ע’ 68) – שאין להמתין למוצ”ש באם הוא אחר יו”ד לחודש. ולכאו’ הכוונה, מילתא בטעמא, יו”ד למולד ולא לחודש. וכ”ה להדיא ביוסף אומץ יוזפא סתע”ב. ולהעיר שבמג”א שם ב’ אופנים בדבר: שאין להמתין רק אם מוצ”ש אור לי”א (ואולי – רק כשהוא אור לי”ב, עיי”ש), או אפי’ כשמוצ”ש אור ליו”ד. אבל למסקנא הכוונה דוקא באופן שמוצ”ש אור לי”א. וכן מוכח מל’ הלבוש שם ס”ד. וכ”נ גם מד’ הט”ז סק”ג. וכ”פ במשנ”ב שם סק”ו. אבל ראה חיי”א כלל קיח ס”ד. ובסה”ש שם בהע’ 120 מ’ קצת שמפרש שרק באופן שמוצ”ש אור לי”ב בחודש (כבקביעות שנה הנ”ל) אין להמתין (וכתחילת דברי המג”א). ויל”ד.

אולם, בסו”ד המג”א משמע, שבלא”ה לדידן לפס”ד הרמ”א (שם ס”ג, שכן נוהגין לכתחילה עכ”פ) אי”ז תלוי בימי החודש כלל, וצריך לחשב שבמוצ”ש ישארו עוד ה’ לילות עד חצי כ”ט י”ב תשצ”ג מהמולד. וכ”ה גם במשנ”ב שם. ואולי כיון שלדידן נוהגים להקל בדיעבד עכ”פ כדעת המחבר, א”צ להחמיר כולי האי בנוגע ההמתנה למוצ”ש.

ויתכן שבמקומות חמים ויבשים (ובפרט – בקיץ) לית לן בה. וכ”ה בר”ד משיחה הנ”ל. ולהעיר מר״ד משיחת ש״פ נח תשמ״ט. והכי איכא למשמע משו”ת נוב”י או”ח סוסי’ מא, עייש”ה. ובסה”ש הנ”ל, שבנוגע לפועל, “במקום שיש שאלה וספק יעשו כהוראת רב מורה-הוראה שעל אתר”.