Is a non Jewish family who will soon be going through conversion allowed to say Brochos on lighting the Menorah? And are there a group of Brochos they are not allowed to say in general?

 

They may not say Brachos on Mitzvos or Brachos which contain content which isn’t applicable such as “שלא עשני גוי” or ״אלקי אבותינו״.

They may say Brachos on food.

 

טעמים ומקורות:

בנוגע לברכות ע״י ב״נ – ראה שו״ע או״ח רטו, ב. אדה״ז שם ב. וצע״ק בלקו״ש חי״ד ע׳ 40 הערה 29 בשוה״ג. ואולי קאי בברכת המצות דייקא. וא״ש.

וכ״ה להדיא לחלק בזה בשו״ת האלף לך שלמה צה. וראה דברות משה קדושין מה, ענף ב. קונטרסי שיעורים קדושין גאטעסמאן כ. חשוקי חמד סוכה כט, א. שו״ת מגדל צופים ח״ט קונטרס בדיני ב״נ פרקים ט-יא.

[ולהעיר מדעת בעל העיטור הל׳ ציצית ע״פ מנחות מב, א – שכל מצוה הכשירה בגוי אינו מברך ברכת המצות כיון שאא״פ לומר וצונו. וכ״ה ברוקח שסו. לבוש או״ח תרמא. ועוד. וה״ט של״ש וצונו כיון שההודאה היא על ההבדלה מן העמים].

אלקי אבותינו וכדומה – ראה שו״ע או״ח נג, יט. אדה״ז שם כב. שם קצט, ד. אדה״ז שם ד. ומוכח שבלא״ה אין לומר כן. וראה שו״ת הרמב״ם רצג.

 

 

#1978 (2)