Before drinking, is one allowed to put one’s finger in water to remove a drop, rather than spilling it?
Halachically, there is no issue. However, some might consider it ma’us -despicable.
See here regarding the custom of spilling some of the water before drinking it:
Sources:
ראה באבודרהם סדר מוצ״ש הל׳ הבדלה, והובא בא״ר קפב, ז, במגן גבורים שם באלף המגן ח, ובמשנ״ב שם יח, שטעמו באצבעו לא פגמו. וה״ר מנתינת האצבע בכוס בבברכת המילה ליתן לתינוק. ובבגדי ישע שם ד, הקשה דהתם הוא אחר הברכה. וכה״ק מד״ע בתורת חיים סופר קפב, ה. וראה מה שיישב בשמן המאור שם.
וכתב בבגדי ישע, דעדיפא הול״ל ולה״ר מהשפיכות בכוס שני בליל פסח (וראה גם שבח פסח קדש אות ו בסופו, ובמהדורת אהבת שלום ע׳ ז. פתה״ד קפב, ג). אבל דחה דאפשר דהתם שאני דמצותו בכך. וראה שמן המאור מה שיישב. וראה גם שו״ת אז״נ ג, נד. רבבות אפרים א, קנ.
והנה, בכוס של פסח כתב האריז״ל שלא לעשות כן ע״ד הסוד. אמנם, גם ע״ד הפשט י״א שי״ב משום מיאוס, ראה כעי״ז פסח מעובין לבעל כנה״ג רסא, והביאו בקמח סלת הל׳ פסח דיני קידוש ד״ה כתב בפסח – קיד, ג – שמה״ט נהגו אצלם לשפוך כל היין אחר שפיכה באצבעו. והעיר בזה ע״ד הבגדי ישע בדברי מנחם, שאלוניקי תרכ״ו, קפב בהגה״ט ב. אלא שלמעשה אין המנהג כן לשפוך הכל – גם לההזורקים מהכוס באצבע – זולת באיסטניס – ראה ח״י תעג, לז. פתה״ד שם. וגם לאלו שנהגו כן, התם שאני שמכניס האצבע כמ״פ בכוס – ראה שבח פסח מגיד אות יא (במהדורת אהבת שלום – ע׳ טו. ושם הוא אות יב). הובא בחיים לראש נא, א. ועוד.
ולהעיר בעניננו שבכה״ח פלאגי כד, מ כתב לשפוך רק מעט מן המעט וגם כלאחר יד שלא יהא נראה לעין כל.
#15653