האם להוציא עבור הקריאה הב’ ס”ת שכתוב בו דכה בה”א?

 

שאלה: ראיתי שבמקום שאין ספר תורה “דכא” יש מעשה רב מאדה”ז שקורין ועולין ומברכין גם על ספר “דכה”.

שאלתי היא, אם כן הוא גם במקום שיש ספר תורה דכא אחת אך בזמן שצריכים ב’ ספרים, האם כדאי להשתמש בספר דכה הב’ או מוטב לגלול הספר דכא הא’?

 

מענה: צריך להוציא ספר תורה אחד שבו כתוב פצוע דכא ולגלול אותו לצורך הקריאה השניה.

 

מראי מקומות: ראה אג”ק אדמו”ר הרייצ כרך ד אגרת אצ”א. וראה קצות השלחן סימן פז הערה טז. ולכן לא צריך להוציא ספר שיש בו טעות.

ועוד סניף להנ”ל לפי המבואר במגן אברהם סימן קמד ס”ק ז שהטעם לכך שכשיש ספר אחד קוראים בו את שתי הקריאות ע”י גלילה (ולא כהרשב”א שפוסק לקרוא את הקריאה השניה בע”פ) הוא מחילת הציבור, אפ”ל גם כאן שיש מחילת הציבור כדי לקרוא בספר תורה שכתוב בו דכא כמו שאדה”ז פוסק.

וראה כאן:

Is there a preference to hear Parshas Zachor specifically from a Sefer Torah which has פצוע דכא with an א?

 

 

#1192