My Kallah is left handed, and I understand that there is a debate as to which hand the ring should be placed on. I would like to know the sources on this subject and how we Pasken practically.

 

On her left hand, unless she always places her ring her right hand.

 

 

Sources:

פשוט שכ״ז אינו לעיכובא – ראה ערוה״ש אה״ע כז, ד.  ולא זו בלבד, אלא שגם חסרון בדבר לחזור ולקדש – ראה שו״ת חיים ושלום פלאגי ב, יט.

ולעניננו – דנו בזה בכ״מ. והמעיין ישר תחזינה עינימו, שאא״פ להסיק למעשה ע״פ כל האר״ש רחבת ידים לפנינו, שבחלקם, מאחבנ״י הספרדים, שקיבלו עלייהו לפסוק כדעת המחבר ועל פיו ישק כל דבר, ומשו״ה ס״ל גם בנטילת לולב לילך בתר ימין דעלמא. ואיכא דס״ל בכיו״ב בכוסש״ב וכו׳ ליקח בימין דעלמא. אבל אנחנו יוצאים ביד רמ״א וקייל״ן שהאיטר נוטל הלולב בימין דידי׳. וגם אנן בתר פס״ד אדה״ז גרירין בנוגע כוסש״ב שהאיטר נוטל הכוס בימין דידי׳. וכן פסק אדמו״ר הצ״צ בנוגע לנט״י באיטר.

וראה קונטרס איש איטר מס׳ תפילין סס״ט (ע׳ סז). ימין משה ע׳ נב. שו״ת בא״מ ב, ב. בצה״ח ה, לו, יב. ויצבור יוסף ה, קא. דברי בניהו יח, מג. וראה בדיני איטר כד, ז מה שהביא מנחלת שבעה יב מוחדשים אות ב בטעם שמניח טבעת בימינה. ועפ״ז ר״ל באיטר לילך בתר ימין דידה. [ולהעיר מתקו״ז תמ״ז: רצועה כריכה באצבעא שמאלא דא קדושין דילה דאיהי טבעת כריכא באצבעא דילה. והיינו, שמדמה טבעת קדושין על האצבע לכריכות תפילין על האצבע. ומוסיף, אף שאינו נוגע, שמניח על אצבע השמאלית. ואף דלא נהיגין הכי, וגם לא נהגו להניח באצבע, עכ״פ באיטר אפשר לקיים במקצת עכ״פ].