When 2 חתנים make their “שבע ברכות” in 770, at the same time, in the same room, can they make 2 separate שבע ברכות, or they make one, for both of them?

 

If there are two Miyonim they may split up and make two separate Sheva Brochos.

 

Sources:

שו”ע ורמ״א אה”ע סב, ג. פתחי תשובה ס”ק ו.

בהתועדויות כ”ק אד”ש כמה פעמים עשו הפסק בניגון או שיחה וברכו ב’ פעמים – ראה שיחת ש״פ תבא תשכ״ח. שיחות קודש תשל”ט ע’ 359. תורת מנחם תשד״מ ח”א עמ’ 168. ועוד.

ואולי הטעם עפמש״כ בשו״ת הרדב״ז א, תמח: היכא דחתנים גופייהו מקפידים בהכי יש לסמוך על סברת הריטב”א ז”ל ורבו ז”ל. וכן כתוב ג”כ בהגהה במיימוני ומוציאין את האחד לבית אחר ומברכין וחוזרין ומברכין לזה וכן עשיתי אני מעשה לפי שהחתנים היו מקפידין אבל במקום דליכא קפידא מברכין ברכה א’ והכי עדיף. וגדולה מזו אני אומר דאפילו שאר הפוסקים מודים היכא דאיכא קפידא דגדול השלום שהרי לא אמרו אלא דלא שייך בכה”ג ערוב שמחה בשמחה ונהי דאין ראוי לאפושי בברכות מ”מ כיון דליכא ברכה לבטלה היכא דאיכא קפידא לא חיישינן לאפושי בברכות כיון שאין כל אחד מהם רוצה בברכה בשותפות אין כאן אפושי בברכות ודוק ותשכח”.

ובשלחן העזר סב שם: רשאי לברך יחד, משמע לברך לכל אחד ואחד בוודאי שפיר דמי, וצ”ל דסב”ל משום אפושי בברכות לא שייך הכא, משום דעל תרי גברי מרבים הברכות.

וראה בארוכה בקובץ העו״ב ראה תשע״ב.

 

 

#4200