If someone needs to change a baby diaper after Kiddush, would it be better to do it between Kiddush and washing or after washing where then another washing would need to take place to eat more bread?
After washing, provided that the pamper does not give off smell which makes it problematic to recite Brachos.
Sources:
הנה, בשו״ת מהרי״ל החדשות לב במה שצ״ל קידוש במקום סעודה – שאין חילוק בין זמן ארוך לזמן קצר כיון שאינו קובע א״ע בדעת קידוש לסעודה. והיינו שאין בדעתו לאכול כעת עד שירעב. ומשמע קצת שאם בדעתו לאכול כעת אלא שהפסיק לזמן קצר לית לן בה. ומשם הועתק לס׳ האגור שפז בשמו. וראה ד״מ רעג, א. רמ״א שם ג. אדה״ז ה.
ובשיעור זמן קצר – י״א שבפחות מחצי שעה אין בית מיחוש – ראה שו״ת אול״צ ב, כ, כד (ע׳ קפט). וראה ערוה״ש רעג, ג. ובהגהות מהריק״ש הוב״ד בגוו״ר ג, כ, שהכוונה לשיעור עכול. וראה שו״ת צי״א יא, כו. ובהערת המו״ל בסי׳ יעב״ץ – כ״ב אמה. ובקצוה״ש פא בבדה״ש י, בשיעור כדא״פ.
לצורך הסעודה – ראה מג״א רפו, א מחה״ש שם משנ״ב רעא, יד. קצוה״ש שם. וצ״ע במה שאדה״ז לא הב”ד המג״א שם. וראה לבושי שרד שם. תו״ש שם ד. ערוה״ש יד. ולהעיר בשו״ע אדה״ז תעג, י בההפסק בליל פסח, כיון שהאצטומכא פתוחה לאכול. וראה שם כה.
חיתולים מכוסים – ראה הליכות שלמה תפלה כ, ד ואילך. אבל בנשמת אברהם עו הע׳ יט, ש אין דינו כגש״ר כיון שנעשה לשימוש חד פעמי. וראה שש״כ מז, הע׳ קעד. לקט הקמח החדש פא, ד.
#3183