When is the proper time to say יהללו during מנחה of שבת if קדיש is started as per Minhag Chabad before the end of גלילה and is finished after the ארון is closed?
This is not completely clear: one approach is not to say it at all. A second approach is to say it after Kadish. A third approach, to say it in the middle of Kaddish. A fourth approach, to say it before Kaddish.
The sources indicate to follow the third approach and recite it quietly (though some claim that the Rebbe followed the second approach).
If for whatever reason the chazan did not start kaddish until the Sefer Torah is already being carried to the Aron Kodesh, it should be said then before Kadish.
The chazan should recite it before Kaddish.
See also:
When exactly should the Chazan begin Kaddish on Shabbos Mincha after Krias Hatorah?
Sources:
תוך כדי קדיש – כ״מ להדיא באג״ק ג ע׳ קלח ובס׳ המנהגים ע׳ 34. (ועפ״ז מה שנזכר שם ״למהר באמירת יהללו״ הוא גם כדי שיוכלו לענות אמן). וצ״ב קצת מזה שיש לשתוק מהתחלת הקדיש ולשמוע לכוון על מה הוא עונה איש״ר. וכן גם אחרי איש״ר – יש לשמוע עד דאמירן בעלמא לצאת יד״ח דעת האומרים שיש לומר עד שם, ויוצא מדין שוכ״ע. אמנם, אם הש״צ מאריך אחרי איש״ר, יכול גם לאומרן, שהרי בטעם שאין לאומרן רק לשמוע, לפי ״שכשהש”ץ אומר במהירות יצטרך הוא למהר יותר כדי לענות אמן אחריו והמהירות מבטלת הכוונה״ (שו״ע אדה״ז נו, ח), משא״כ בנדו״ד). ובגוף הענין דתפלה ולימוד באמצע קדיש וצדדי ההיתר – ראה בארוכה אצלנו כאן ומשם תדרשנו.
וראה בארוכה אודות השתלשלות המנהג דזמן הקדיש אחר קריה״ת דמנחת שבת והשייך לאמירת יהללו בקובץ הערות וביאורים – אהלי תורה גליון א’קכח עמ’ 80 ואילך וש”נ. ויש להוסיף להנ״ל הרשום בהגהות לסי׳ רבינו הזקן בהערות לשעה״כ ע׳ ע. וכנראה הוא ע״פ בדה״ש צא, ד.
ובשו״ע אדה״ז רצב, ד משמע שאמירתו היא לפני הקדיש. אבל לאו דוקא שהוא בהתאם למנהגנו. ועוד שם בנוגע לאמירת ואני תפלתי: שלא להפסיק כלל בין הקדיש לתפלה בלחש אפילו בפסוק אחד. ואולי יש לחלק כשאומרים בלחש.
בנוגע למעשה רב בזה – שמועות סותרות. ואולי היו בזה שינויים. והיודע, יבין שקשה במציאות לכוון הדברים לדעת בדיוק. וי״א שהאמירה היתה בזמן כניסת הס״ת לארון קודש, והיינו בד״כ לקראת סיום הקדיש. ואין אתנו יודע עד מה.
בנוגע להש״צ (שבס׳ המנהגים שם שהש״צ אומר יהללו), יש שכתבו שיאמר לפני קדיש. ומפי השמועה שכן מעשה רב. ויש שכתבו אחרי קדיש. והראשון עיקר. ואולי בל׳ ש״צ שם, הכוונה להאומרו ולאו דוקא להמתפלל לפני התיבה. וראה קובץ פרחי התמימים יח ע׳ 220. העו״ב אהלי מ״מ טאראנטא טז ע׳ 75. ועוד בנוגע לכללות הענין, ראה:
When exactly should the Chazan begin Kaddish on Shabbos Mincha after Krias Hatorah?
#17373