A baking pan accidentally became Fleishig, I’m not sure which one…
Question:
I have 6 cookie sheets that were Parve. One was accidentally used to bake hot dogs. That sheet got mixed in with the rest, I no longer know which one it was. Are all the baking pans considered fleshing? If I bake cookies on those trays (in a Parve oven) can they be eaten with milk?
Answer:
If it’s not too much of a hassle you can put them all in the oven on the highest setting for an hour, and they are considered Kashered.
Otherwise, you should wait 24 hours, Kasher one, and then you may use all of them as Parve.
Sources:
ראה בשו”ע יו”ד סימן ק”ב סעיף ג, שהמחבר ורמ”א סוברים כהרשב”א שבכל שיש לאדם הפסד בכדי להתיר תערובת, אינו בכלל דשיל”מ. אבל בש”ך שם סק”ח מביא ממהרי”ל שנקרא דשיל”מ כיון שאינו אלא הפסד מועט. וכן הרא”ה חולק שהוי כניכר האיסור. ולמעשה, בש”ך שם מחמיר כמהרי”ל היכא שאין הפ”מ, (וכן גם בסימן ס”ט סעיף יד בנקה”כ סק”י), וכותב שאף להרשב”א צריך להשהותן עד שלא יהיו בני יומן. ומחמיר אף בהפ”מ להסיר כלי אחד (באיסור שנתערב, שבלאו הכי הי’ אחד אסור לפני כן ואין הפסד). ובט”ז סק”ח נראה שמסכים להמחבר ורמ”א (וכן משמע בסימן ס”ט סקל”ה), אבל כותב שאסור להשהותן זמן מרובה, אא”כ יכשיר כולם, שמא יבא להשתמש כולן יחד. וכתב הפמ״ג בשפ”ד סק”ח שלהט”ז אף אחר מעל”ע אסור שלא כהש”ך, אבל מביא ממנח”י שדי להכשיר אחד. וראה פת”ש סק”ו מה שהקשה על הש”ך. וראה בש”ך מה שחולק על המהריב”ל (וגם הפר”ח סובר כמותו) שסובר שכלי חלבי בין בשרי אינו בטל, ובביאור הדבר ראה שפ”ד שם. והנה, בשו”ע אדה”ז סימן תמז סעיף כג נראה שפוסק כהמחבר ורמ”א, אבל בצ”צ מצאנו ראינו בשו״ת (סע״ד בסופו) שהביא ד׳ הש״ך הנ״ל, שיש להשהות עד שלא יהיו בנ”י.
ואין לומר שכאן הוי דשיל”מ כיון שיכול לאכלו בפני עצמו – ראה שו”ע סימן סט סעיף יד ע”פ תה”ד שהיכא שאין היתר למה שהוא אסור אינו בכלל דשיל”מ, וראה בש”ך שם סקנ”ו וט”ז סקל”ה. ואף שמדברי רמ”א בסימן ק”ב סעיף י משמע שחולק – כבר השיגו עליו הט”ז וש”ך שם סק”י, ובבאה״ט שם כותב שאף הרמ”א לא נתכוין לזה. ובנדו”ד בכלי פרווה שיש עוד צדדי קולא, שלא משתמש בו במין השני ישירות, ואף החשש שמא ישתמש בכולן יחד, לא שייך כ”כ. וכאן להצריך ששים שמא יבא להשתמש בכולן יחד (ככל יבש ביבש מבשא”מ סימן קט סעיף א), כדמשמע מהפמ”ג שם, אינו נראה, שהגזירה לא שייך כ”כ, שאף אם יעשה כן, לא יהי’ אסור, (כמבואר בסימן צ”ה, אלא שאסור לבשל לכתחלה על דעת לאוכלו עם מין השני).
וראה גם כאן הלכה יומית אות תעז.
#13773