האם גופייה לכל יום שאין לה שרוולים בעיתית לטלית או שזה לא מעכב?
מעיקר הדין אין בעיה (ואדרבה לפי מנהגנו – מנהג המקובלים – יש ללבשו מתחת לכל המלבושים. אבל בכתבי האריז״ל מבואר שלובשים אותו מעל החלוק. ויש שכתבו הטעם בכדי שלא יהיו מכוסים לגמרי באופן שאא״פ להסתכל עליהם לכשירצה, ראה ס׳ הגן לא׳ תל׳ להרר״י יום שני כעי״ז).
אלא שיש שכתבו שאם מזיע הוא דרך בזיון לציצית. ולכן אם יודע בעצמו שמזיע הרבה, כדאי להימנע, וילבש גופיה עם שרוולים.
מראי מקומות:
עיין או”ח סי’ ח מג”א ס”ק ב. ובארוכה לקו”ש חל”ג עמ’ 95 ואילך.
ופשוט שמעיקר הדין אין חשש. וראה ארחות חיים הל׳ ציצית ד. וראה לשון הרדב״ז בשו״ת ב׳ רס בסופו. אבל נהגו סלסול בזה – ראה שבט מיהודה כי תצא עה״פ גדילים. שו״ת שיח יצחק ח. שארית הצאן ד, שצא. משנת יעקב ח, יא. תשובות והנהגות א, כה הליכות שלמה תפלה ג, יא. אול״צ ב, ב הערה ד. רבבות אפרים ד, טו. ולהעיר משו״ת פאר הדור ז. ויש שהעירו מנהר שלום לרש״ש כד, ג. אבל י״ל דלא דק.
וילה״ע ממשנה שבת טז, ד ובפי׳ הרע״ב שהט״ק בגד בפ״ע וחלוק שעל בשרו בפ״ע. ו