What’s more preferred, to daven Netz without going to Mikvah prior, or to go to Mikvah and daven after Netz?
It depends. If this is tevilas ezra, and one is always particular about it, it supersedes the advantage of davening k’vasikin. However, the daily mikvah which chassidim do every day for tosefes tahara doesn’t override tefillah k’vaskin, for one who is careful about it.
Nonetheless, there were certain Chassidim who were very particular about tevilah, even to the extent of davening biyechidus because of this. Certainly, if not toveling will distract someone’s kavanah, he may act accordingly.
Sources:
ראה ס׳ מי דעת ע׳ צח בארוכה. ושם ע״פ משמרת שלום ב, בנוגע למי שאינו מסוגל לכוון. וראה שו״ת תשוה״נ א, קט. דעת נוטה א, צב. וראה שו״ת מנח״י ג, טו. ד, סא. קנין תורה ז, ד. ושו״ר בתורת חיים זוננפלד ע׳ 244 משמו.
ושקו״ט בכ״מ במש״כ בבה״ל רסי׳ נח לדעתו דותיקין עדיף מתפלה בצבור, שהוא רק לזהירים בכך. וי״ל שטעמו משום נדר. וראה הנסמן אצלנו בירור הלכה דלקמן. ואכ״מ. וראה טהרת התורה ד, יד. [ולהעיר שמשמעות רש״י ברכות עה, ב שאם אינו רגיל כותיקין אין לו לקרוא במים. וראה ראשון לציון שם. אבל להעיר מפיה״מ שם. וראה מאירי שם].
ויש לדון גם בתוספת טהרה – ללא הטעם דחסרון כוונה – לפמש״כ בכ״מ שי״ב גדר נדר – ראה מהר״ש ענגיל ז, נ. וראה בשו״ת משנ״ה יג, נג. וכ״כ עד״ז עוה״פ בתשו׳ והיא לו נדפסה בקובץ נזר התורה כסלו תשע״ב דמה״ט עדיפא מטבי״ע. אבל ראה אצלנו בירור הלכה בענין לסמוך על מסירת מודעא בהע׳ 32. וזהו, נוסף לכך שי״ב משום נקיות ושמקיים דין רחיצה כל בוקר – כולל רגליו לצאת דעת הרמב״ם – לכבוד קונו. ושו״ר עד״ז להתיר גם בתוספת טהרה בשו״ת מרכבות ארגמן ב, ד.
#7035