Does one make a Shehecheyanu before eating a dried fruit that they haven’t had in a long time?

 

Shehechiyanu isn’t recited on dried fruit.

 

Sources:

ע״פ מג״א רכה, יא, וסדר ברה״נ יא, טו, שצ״ל ניכר היטב שהוא חדש ואין עתה כיו״ב מן הישן, ורק אם ניכרים היטב במראית העין ובטעמם שהוא לשבח. וכ״ה, לענין פירות יבשים, בברכת הבית כד, כב,  ובבא״ח ש״א ראה י ובכה״ח קכה, מז, ועוד, שאין חידושם ניכר. וראה שו״ת רבבות אפרים ז, ס.
ויש מעידים ע״ד מעשה רב בזה. אמנם. אחרי הבירור במציאות הדברים, הנה פעם לא היו מצויים פירות יבשים כ״כ, ולא היו מתקיימים כ״כ הרבה זמן משנה לשנה, כבשנים האחרונות, ואלו שהתקיימו לאורך זמן ע״י תחבולות היו מעט מזעיר (ראה סדר ברה״נ שם), משא״כ בימינו שמתקיימים למשך הרבה זמן מאד.

וראה 18965 לענין חרובים.

ואם אכל הפרי כשהי׳ יבש, יכול לברך שהחיינו על פרי רטוב באותה עונה – ראה אצלנו 19156.

 

 

#6812