« go back

Some questions about a C-section:

 

Is a heter needed from a Rov for a scheduled C-section?

If medically mandated, there is no need for a heter.

 

Can a husband be in the room by the wife’s head?

A husband should not be present in the room at the time of delivery/birth due to his wife becoming Nidda. This applies to a C-section as well, for all laws of Niddah apply then as well.

 

What is the husband supposed to do in this situation regarding Tehillim or anything else?

He should recite the following Tehillim:

תהלים: א, ב, ג, ד, כ, כא, כב, כג, כד, לג, מז, עב, פו, צ, צא, צב, צג, קד, קיב, קיג – עד הסוף.

יצויין, שבכ״מ הועתקו מזמורי תהלים הנ״ל מספר התולדות אדמו״ר מהר״ש בתחילתו, והושמטו פרקים אחדים בטעות.

 

מקורות:

הנה בשו”ע יו”ד סי’ קצד סי”ד נפסק שיוצא דופן אמו טהורה אם לא יצא דם. אך ראה בס’ נשמ”א שם סקי”ג (הוצאה ג) ובטהרת הבית ח”ב סי’ יא ס”ק יג שבזמנינו לא קיימת מציאות כזו, וממילא חלים כל הל’ נדה.

אך יש לדון מתי מתחיל האיסור בכגון דא (ראה שו”ת צי”א חכ”ב סי’ נט, בדה”ש סי’ קצד סק”ד, טהרת הבית סי’ יא משמרת הטהרה ס”ק יג. וראה עוד בשם כמה רבנים בשו”ת פוע”ה כרך ג, עמ’ 111-117) ואכמ”ל שהרי בלאו הכי אין לבעל להיות בחדר כלל כהוראת כ”ק אד”ש (שעה”מ ח”ד ע’ לט, שולחן מנחם ח”ו ע’ לד ועוד). וראה גם שו”ת מנח”י ח”ח סי’ ל אות ב, שו”ת משנ”ה ח”ט סי’ ערב. ושם שנוכחות הבעל ימנע ממנו התפילה. וראה ספר התולדות אדמו”ר מהר”ש ע’ 5, שהצ”צ צוה לבניו לומר הפרקי תהלים בחדר אחר. ואוי”ל משום שהוא עצמו הי’ (מפני הצורך?) נוכח בחדר אף שפניו אל הכותל.

 

 

#6568


Add Comment

Your Email address will not be published