Should/Can the Areinfirenish be held on the same day as the Upsherenish?

 

Q. Is there an Inyan in having the Areinfirenish the same day as the Upsherenish?

A. No.

 

Q. Does it make sense to have the Upsherenish after davening, and go straight to the Melamed for the Areinfirenish, followed by a Seuda with the continuation of the hair cutting? Or does the Areinfirenish need to be after cutting the hair?

A. It may be done either way. Some however don’t do the Areinfirenish, unless the Upeshernish was completed.

 

Sources:

ביום האפשערניש – אף שבכ״מ הקפידו בזה שיהא דוקא ביום מלאות ג״ש, ולכאו׳ סייעתא לדבר מל׳ הרמ״א יו״ד רמה, ח: מיד שנעשה בן שלש – אבל בהל׳ ת״ת לאדה״ז א, א השמיט תיבת ״מיד״. (וראה אג״ק יד ע׳ מ. אלא שבלא״ה צ״ב בדעת אדה״ז שם, שמלמדו בביתו ובעצמו – איך להתאים כ״ז עם מנהגי ההכנסה לחדר אצל המלמד). וכן מוכח מרוקח רצו, ובכ״מ, שנהגו להושיב התינוקות ללמוד בחגה״ש, ועכצ״ל שלא הקפידו שיהא מיד במלאות ג״ש. וראה העו״צ להל׳ ת״ת אשכנזי א, א הע׳ 24/ב. שם הע׳ 22/ג.

וכן נראה שרבותינו נשיאינו גם לא הקפידו בדבר (אף שנהגו בכלל שיהא בגיל שלש, והיינו שיהא בשנה הרביעית, ראה גם כאן) וכדמוכח מסה״ש ת״ש ע׳ 67. ולהעיר גם מסה״מ תשי״א ע׳ 168 (כניסה לחדר של אדמו״ר מוהריי״צ בשנת תרמ״ד, והיינו ג״כ בכלל גיל שלש, ראה גם רשימת היומן ע׳ קסה). וכ״מ ברשימת היומן ע׳ שלא. וראה לקו״ש ה ע׳ 86 הע׳ 4. אבל ראה ס׳ המזכיר ח״א ע׳ 151. וצ״ע אם השמועה נכונה.

לאחר התגלחת – ראה שפע חיים מכתבים ה, שנז. וכנראה טעמם שרק ע״י התגלחת מסוגל להמשכת הקדושה. אבל ראה שו״ת דברי משה עב בשם הרה״צ מהר״א מבעלזא. וכן מוכח לכאו׳ מאג״ק יד ע׳ לט, שאפשר להקדים לפני מלאות ג״ש. ולהעיר גם מזה שכשהגיע לגיל שלש מהדרים להרגילו בשאר עניני חינוך, גם כשהוא בימים שאין מסתפרים בהם – ראה לקו״ש לג ע׳ 297.

 

 

#15259