« go back

Is there any problem with piercing a bag of juice to drink with a straw (e.g. Capri Sun) on Shabbos?

 

There is an argument amongst contemporary poskim if one is allowed to open it on Shabbos.

In practice, one should open it before Shabbos. If one forgot to do so, there is room for leniency to do it on Shabbos. However, even then it is best to cut or rip the entire top of the carton and avoid the issue.

 

See here for similar topic:

Is one allowed to pull open the seal of a carton orange juice bottle on Shabbos? I am referring to the seal under the cap that you need to pull hard to rip off.  

 

Sources:

כמה צדדי היתר, כנז׳ שם בלינק הנ״ל, ובפרטיות: שיש מתירים לפתוח כשמשתמש בו רק פעם אחת, שאינו מתכוין לעשות פתח נאה ורק מחמת הנוחיות פותח משם (ובנדו״ז בפרט שכיון שקשה מאד לערות המיץ לכוס (נשא״כ בפחיות וכדומה), כוונתו רק להוציא המשקה ולא לפתח יפה קמכוון), שהפתח כבר נעשה בבית החרושת. וראה בספר ל”ט מלאכות להרב ריביאט ג ע׳ 838.

ומ״מ כיון שיש חשש דאורייתא, שי״א שהוא בגדר פתח העשוי להכניס ולהוציא ואסור מדאורייתא, לפי שמוציא משקה ומכניס הקשית (אף שמכניס בכדי להוציא, ראה שו״ת שאילת יעב״ץ מא ד״ה ולא עוד. ושקו״ט בזה ואכ״מ. וכאן גרע טפי, שאינו מכניס אויר או ידיו, אלא קשית), נכון להחמיר. ועוד, כלך לדרך זה, שכיון שאינו בגדר כלי ומור טפי, שא״צ נקב להכניס ולהוציא – ראה משנ״ב שיד בשעה״צ ח. ועוד שבכמה קופסאות ושקיות כאלו של מיץ, עושים הנקב לפני שגמרו לייצר כל הקופסא, ונמצא שאי״ז נקב ישן, נוסף לזה שאחרי הסתימה ה״ז נקב חדש. וראה גביע הכסף שיד, ו, ג הע׳ כד. ועדיין י״ל שמ״מ לא הוי סתימה מעלייתא, ודינו כנקב ישן.

ולמעשה, אף שכמה ראיות בדבר לצדד כמקילים, נכון להחמיר.

 

 

#15107