While I was frying chicken, some hot oil splattered on some freshly cleaned Milching Keilim. What can I do so I can once again use those Keilim?

 

If it’s a Kli that’s able to be kashered (see attached) you can pour boiling hot water over it or do full hagala.

For Keilim that can’t usually be Kashered they should be discarded.

 

Sources:

דינו כעירוי שנפסק הקלוח שאוסר עכ”פ כדי קליפה, זבחים צה: רש”י ותוס’ ורשב”ם שם ועיין גם תוס’ בשבת מב:, אג”ט מלאכת בישול סקל”א, שו”ע יו”ד סח י וברמא, סימן קה א ש”ך סק”ה שמקיל בקליפה אפי’ לא נפסק וט”ז סק”ד בשם רש”ל שמחמיר בכולו בלא נפסק, וסעיף ג ברמ”א לענין תתאה גבר בכלים וש”ך סק”י שחולק על רש”ל, ומשב”ז סק”ד שמקשר דברי רש”ל בכ”ש ועירוי בשיטתו כאן, סימן צ”ה ג ברמ”א שמקיל שאינו מפליט ומבליע כאחד, סימן צב ז ברמ”א שמקיל לגמרי בנפסק, משב”ז סקכ”ו שרק משום שנזחל על כירה קרה, שם סעיף ט ש”ך סקל”ח שאוסר רק משום שנפל מן הצד הסמוך לאש, ושפ”ד מקשה עליו שעירוי אף שנפסק אוסר ומתרץ בשם מנחת יעקב שבכלי מתכת רק גרידה ובאוכל וחרס קליפה, חוו”ד סקכ”ח בכלי מתכת רק חומרא, ברעק”א סקכ”ב. לענין בדיעבד אם צריך ששים נגד הקליפה סימן צא ד ברמ”א, ט”ז סק”ז שחולק, כריב”א, ש”ך סק”ח שמסכים כשאינו ניכר, רעק”א סק”ו בשם מג”א שבנפסק לא צריך. הכשירו ע”י עירוי דכבולעו כך פולטו, או”ח תנא ה אדהז כו. אף אם קיבל זא”ז (וכשאינה ב”י) אסור ממנהגא גם לשאר דברים, עיין סימן צ”ד סעיף ה בסופו ברמ”א וש”ך סק”כ שם וכן סימן צג ש”ך סק”ג.

 

 

#12172