Is water between ones hair or body and Tefilin considered a Chatzitzah?
There is a Machlokes about this matter. L’chatchilla one should wipe wet areas before putting on Tefillin. (If a little amount of water remains it’s not a concern). B’dieved, if the area was wet, it is OK.
Sources:
שקו״ט בזה עפמש״כ במשל״מ עבודת יוה״כ ב, בכהמ״ק בנוגע לבגדי כהונה שלכן ״ירד וטבל עלה ונסתפג״ משום חציצה. וכ״ה בכ״מ. וראה גם שיחת אדר״ח חשון וש״פ בהו״ב תשמ״ג. (ולהעיר בדא״ג מהמובא מפי השמועה בס׳ היכל מנחם ח״ג ע׳ רעג). אלא שיש שכתבו שד״ז שייך רק בבגד״כ שצ״ל על בשרו, ראה בברכ״י סכ״ז סק״א (עיי״ש משה״ק שלח אינו חוצץ. ובאחרונים כתבו ליישב בכמה אנפי. ויש שכתבו שרק בשעת טבילה אינו חוצץ. וראה הנסמן בס׳ המפתח ברמב״ם מהדורת פרנקל עבודת יוה״כ שם). וכ״כ מד״ע בשו״ת אג״מ יו״ד ב, פו. אבל למעשה כת״ש בברכ״י לנגב היטב, הן משום כבוד התפילין והו שאפשר שחוצצים. וס״ל שיתכן דתפילין דומה לבגד״כ בד״ז. וראה שע״ת סק״ה שהב״ד. וכ״ה בכמה אחרונים. אבל ראה שו״ת חבלים בנעימים (ב, סימן א, סקי״ט. ושם סימן ב) שנקט דל״ש ד״ז לענין תפלין. וראה גם תהל״ד סכ״ז סק״ג. ובאות חיים שם סק״ג מחלק בשם זקינו השם שלמה בין תש״י שצ״ל על ידך ממש לתש״ר. וראה מאסף לכל המחנות סכ״ז סק״כ. וראה בהנסמן בשו״ת דברי שלמה שניידער ג, רפד-ה.
אמנם, מש״כ שם בתהל״ד להוכיח מזה שבמציאות יש הפסק אויר בתש״ר בין הקציצה לשערות – באמת מצאנו ראינו שכה״ק בתפארת ציון ריבקין סכ״ג בהערה (ע׳ שלג) לסברת הברכ״י. ובאג״ק חי״א ע׳ כה כתב דשאני הכא שהקפידה תורה שתהי׳ תחתיתה שטוחה. וראה א״א מבוטשאטש כז, א.
לחלוחית מועטת – שו״ת דברי משה א, א.
ויש שכתבו לחלק באם הוא ברוב שערותיו או לא, שבמיעוט ה״ז מיעוט שאינו מקפיד. וראה א״א מבוטאטש שם. וראה גם שו״ת שנות חיים תפילין יח. אמנם בבגד״כ גם מיעוט שאינו מקפיד חוצץ (ראה זבחים יט, א, בנוגע לאבק ועפר ונימא. קרן אורה שם. או״ש אסו״ב ד, ח. שערים מצויינים בהלכה לאחמו״ר שליט״א זבחים שם). וכ״כ בנוגע לתפילין – בשו״ת פני ארי׳ ו. ועוד. וכ״מ במג״א כז, ד. ובכ״מ. יש שכתבו יתר על כן שבכלל, רק בטבילה שאני מיעוט שאינו מקפיד שאינו חוצץ.
אבל ברמב״ם כהמ״ק י, ז שבדיעבד גם בבגד״כ עבודתו כשירה. אבל ראה כס״מ שם. ואכ״מ עוד.