האם יקום פורקן הוא המשך לקריאת התורה דווקא? והאם יש ענין לאומרו (הראשון) עם המנין?
א. כן. המנהג לאומרה לאחר ובהמשך לקרה”ת ובנוכחות הס”ת (ונהגו פעם להחזיק הס”ת כמו בברכת החודש).
ב. יש ענין, אבל אומרים אותו ביחיד ג”כ.
טעמים ומקורות:
א. ראה שוע”ר סי’ רפד סי”ד.
ב. ראה בשוע”ר סי’ קא ס”ה. ובמשנ”ב שם סקי”ט שלפי זה אם מתפלל בביתו אין יכול לומר שום יקום פרקן. אבל בשערי אפרים שער י’ פתחי שערים סקע”ד הביא מס’ סידור של״ה שהמתפלל ביחיד לא יאמר אלא יקום פורקן הראשון ולא חששו כלל לאמירת בקשה ביחיד בלשון ארמית. וכ”ה בסידור אדה”ז שכתב שיקום פורקן הב’ א״צ לומר ביחיד.
#19688