Can I wear a mask on Shabbos outdoors, if during the week I only wear it indoors?

 

Question:

I usually wear a mask when between people indoors, not on the street. If I want to go to shul Shabbos does this present a problem of carrying?

 

Answer:

If there is any level of concern even outdoors, such as that you might meet a group of people, it is okay.

 

Sources:

ראה כאן בכללות הענין, וש”נ:

Is one allowed to wear a mask outdoors on Shabbos?

ובנדו״ד יש כמה צדדים להתיר:

חדא אם יש חשש שמא יפגשו בקבוצת אנשים גם זה בכלל הגנה, כבפנים – ראה שו״ע סימן ש”ג סעיף כ”ד בנוגע אבן תקומה שמותר לצאת כדי שלא תפיל, אע”פ שלא נתעברה עדיין. ועיין בפמ”ג דמיירי שיש ספק אם היא מעוברת, וא”כ בנדו”ד אם יש ספק שיפגוש אנשים יש מקום להקל.

ועוד שבפועל לדעת הרופאים ה״ז מגין. ומה שאדה”ז מביא בסעיף י”א שצריך דעתו שלא לצער (ולא סגי מה שבדרך כלל אנשים מצטערים) – שם מדובר בנוגע צער שאומדין לפי כל אדם פרטי, משא”כ בעניני רפואה דברופא תלא רחמנא, וכמו בחולה שיש בו סכנה וכדומה, שאפילו החולה אומר שאינו צריך ורופא אומר שצריך – ראה אדה”ז סימן ש”ל סעיף ה.

שלישית, שזה בשביל להגן לעתיד. ומי יאמר שצריך הגנה דוקא ברה”ר. וראה בנוגע קמיע בסימן ש”א, שאפילו לא אחזו עדיין שום חולי אלא שבא ממשפחת נכפין. אלא, שאינו דומה ממש ששם יכול להיות שזה מונע החולי עכשיו, משא”כ בנדו”ד. ויותר דומה לדין אבן תקומה הנ”ל שיש שיטות שאפילו ודאי עדיין לא נתעברה (ולא כהפרמ”ג) מ”מ יכול לצאת עם האבן תקומה כדי שלעתיד לא תפיל.

רביעית, אולי זה ג”כ נקרא להגן בשביל שיהא מוכן כשבא לבהכ”נ, ע”ד מה שמביא שהט”ז סימן ש”ח ס”ק ב בנוגע סכין של מוקצה “אבל אם ישתמש בו היום והוא נושא אצלו כדי שיהא מוכן לו בשעתו שרי”.

 

 

#9812