Is it appropriate to refrain from “the Mitzva” at this time, Similar to the times of the mabul?
* This was written Rosh Chodesh Nissan 5780, at the height of the pandemic.
Answer:
Not appropriate to refrain.
Sources:
ראה משנ״ב תקעד בשעה״צ ח. כה״ח שם פג. פה.
ואף למחמירים בכל צרה (ראה רמ״א או״ח רמ, יב. לבוש שם יב. עו״ת שם ו, הו״ד בכה״ח שם פה. ט״ז אה״ע כה, ב. ב״ש שם ו. חדא״ג מהרש״א עירובין סג, ב ד״ה שלא. שו״ת בית דוד צה. וראה בארוכה מלאכת הקודש מקץ מא. נ, הובא בלקו״ש כ ע׳ 194 הע׳ 38), ולכאו׳ מדת חסידות עכ״פ איכא – אינו שייך כשמתארך הרבה זמן – ראה א״א מבוטשאטש רמ. נימוקי או״ח תקעד. וכש״כ בחשש מכשול או מקום מצוה – ראה פמ״ג תקעד במ״ז ב. שע״ת שם. ועוד. [ועוד צדדי היתר בפאקי״ן או מאזלי״ן, ראה עזר מקודש אה״ע כה, ו, הובא בלקו״ש שם, כיון שהוא רק על ילדים ולא על הגדולים, ובפרט מי שאין לו ילדים קטנים, או לאידך כשאין נמלט שום ילד רק אחד בעיר. ולהעיר שי״א שרק בצרות דומיא דרעב (ולא בכ״ד שגוזרין תענית כבעו״ת שם) – ראה א״ר רמ, כ. וראה משנ״ב תקעד בשעה״צ ח. ובמעיל צדקה תקנ, שמרמ״א משמע גם במגיפה. אבל ראה שם מש״כ לחלק בין מגיפה לזמן המבול, שמבול דומיא דרעב]. וראה אם לבינה שיפפמאן חקירה ד. שו״ת בית ישראל עדעלין קנב. קרן לדוד סב. צי״א יג, כא. (לענין מלחמת יוהכ״פ תשל״ד). חשוקי חמד נדרים פא, ב.
#7310