Is it okay for a few people to bench licht using the same (multi branched) leichter?

 

No.

שו״ע אדה״ז רסג, י.

ושו״ר שבשקובץ העו״ב ויקרא תשפ״ב כבר העירו במש״כ בקיצור שו״ע עם פסקי אדה״ז עה, י שזהירות זו לא הובאה בשו״ע רבינו – שהרי מפורש הוא לפנינו.

ואולי פליטת הקולמוס היא, וכוונתו היא איפכא שההיתר בשעהד״ח שכתב בקיצור שו״ע, לא הובא אצל רבינו הזקן. וקושטא היא. ובאמת נראה שלדעת רבינו הזקן אין לברך בכה״ג גם בשעהד״ח, ודלא כפמ״ג רסג בא״א טו, ומשנ״ב לז שהקלו בדבר בשעהד״ח. וראה גם בחיי״א ה, יב. ואינהו סמכו על הא״ר רסג, יח שהיקל בדבר. אבל אדה״ז השמיט ד״ז לגמרי.

ואכתי צ״ע במה שמדלקים כמה מנורות זו אצל זו. ואכן כה״ק בא״ר שם על המג״א טו. ויתירה מזו, שהרי אדה״ז כתב שם שההנאה היא שיש תוספת אורה בכל זוית, ואסברה לה בשל״ה שהביא המג״א שם שלכל אחת יש מנורה בפ״ע בזוית אחרת, וא״כ מאי אהני ב׳ מנורות סמוכות. אמנם, הא אנן קייל״ן שגם בנרות קטנים שאינן דולקין עד הלילה אין כאן ברכה לבטלה – ראה אדה״ז רסג, יג, והוא ממג״א שם טז ע״פ שו״ת מהרי״ל נג, וה״ט שמ״מ נהנה ואכל לאורן, ודלא כשל״ה שם שכתב שהיא ברכה לבטלה אם לא דלקו עד הלילה. וראה א״ר שם כ. וכן נהגו בזמננו לברך גם כשיש אור החשמל. וראה אצלנו במקורות ועיונים להל׳ יומית אות תרטז. וא״כ לכאו׳ הה״נ בב׳ נשים במנורה אחת שסו״ס נהנה מהן.

וצ״ל בדעת המג״א שבמנורה אחת אינו ניכר שיש תוספת אורה. ולפ״ז אתיין לדינא שבמנורות סמוכות זל״ז ש״ד לפי שניכרת ההוספה.

 

 

#4980