May one tighten the knots of his Tzitzis while in the bathroom?

 

It should not be done in the bathroom.

 

Sources:

שקו״ט בכלל בקיום מצוה במקום מטונף. ואף שמצות ציצית גופא מקיים במרחץ – נדו״ד שהוא בדרך התעסקות גרע טפי. אף שמותר בשחיטה ושאר מצוות שאינן חיוביות. ועוד ועיקר, שצריך לכוון לשם מצות ציצית. אלא שבדיעבד מותר גם שלא לשמה – משנ״ב יד, ו. והוא מהעו״ת שם ד. אבל משמע קצת שלכתחילה בעינן לשמה, ורק שיש להכשיר. וצ״ע. וראה ישורון כט ע׳ קט. וושרו״ט עד״ז לגבי גמרו גוי, שבערוה״ש יד, ד נקט רק שאינו מעכב דיעבד. ויש שהקלו לכתחילה – ראה מגן גבורים יד באלף המגן שם ג. והיינו גם כשאחר עשה הקשר הראשון וליכא על דעת ראשונה הוא עושה. ובפרט כשלא הותר הקשר לגמרי ומהדקו לחוד. ואיכא גם סברא דסתמא לשמה.מונסתפקו בדעת המשנ״ב ס בבה״ל ד, שללא כוונה היא ביטול מצוה, היאך לובשו בביהכ״ס ובמרחץ. וראה בבה״ל תקפח.

וראה שו״ת שבה״ל י, טו. ובשם הגריש״א שאסור מן הדין – וישמע משה ב ע׳ טו. וראה חשוקי חמד שבת קיא, ב.

 

 

#32925


Add Comment

Your Email address will not be published