Is there an Inyan for a Becher to have a lip?

 

Although some are particular about this, there’s no halachic requirement as such.

 

Sources:

בשלחן הטהור קאמארנא קפג, ד שנוהגין להניח כעין עטרה שלא יהי׳ מלא כ״כ. ושם ד, שכך פי׳ עיטור לעשות כוס יפה עם עטרה סביביו וימלא עד שם. אבל כל הפוסקים לא פירשו כך. וראה גם בט״ז קפג, ד ״דלא נמצא בשום פוסק שיפרש כן עיטור״. וכן במג״א שם דחה ד״ז.

וראה שלחן הטהור ראטה סדר השלחן כוונת כוס ש״ב, שאף שהמג״א כתב שהוא מנהג בטעות ונקרא פגום בחסרון כל שהוא (וכוונתו למג״א שם, אף שלא כתב כדברים האלה) – מ״מ היו צדיקים שנהגו כן. וכן הוא מנהג סקווירא.

אבל בבעלזא נהגו בדוקא שיהא ללא שפה. וטעמם, שכשיש שפה אינו מלא על כל גדותיו, וגם שקשה להזהר שלא יהא פגימה בשפתו. וגם שקשה להגעיל לפסח.

ובכל אופן, גם לאלו שנהגו כך, העיטור היינו מה שמניח ריקן שם, אבל כשמלא על כל גדותיו  כולל על השפה (כפי׳ הפשוט ב״גדותיו״ – שפה גבוה. ראה במפרשים יהושע ג, טו) בודאי אין יתרון במה שיש כוס עם שפה.

 

 

#30009