If I came late to Shul, and it’s in middle of Kedusha; can I be משלים what I missed.

 

For example, if the minyan is up to ברוך כבוד ה ממקומו can I still say נקדישך/קדוש?

No.

ראה אדה״ז קכד, יא בסופו. משנ״ב נו, ט. רבבות אפרים א, צ. וראה הנסמן כאן בין השיטין:

Falling Behind the Minyan by Slichos

What about if I enter shul and the minyan is up to מודים דרבנן but towards the end, can I say the whole thing from beginning?

Yes.

 

כפשוט, שאינו דבר שבקדושה. ונחלקו אם עיקרו ששוחה עם הציבור, ראה תוד״ה עד שלא ברכות כא, א. או מחמת האמירה עצמה – ראה באו״ז א, צז. ראבי״ה ברכות סו. ובפירש”י ברכות שם נקט תרווייהו. וכדברי התוס’ כ”ה בפוסקים, ראה ט”ז קט, א. אדה”ז שם ב. ואנן לא קייל״ן כשו״ת תה״ד ב להפסיק למודים בברכות ק״ש, רק לאמירת מודים אנחנו לך, שבזה די שלא יראה ככופר – ראה ט״ז בו, ג. מג״א שם ו. אדה״ז שם ה. ולהעיר משו״ת הגאונים החדשות כח נתנו לו כח קדושה וכח קדיש. ופשוט שגם לדידהו היינו שהוא כעין קדיש ולא ממש. ולהעיר גם ממקו״ח קכז בקיצור הלכות ב, לומר גם ביחיד. ובאשי ישראל כד הע׳ קכז בשם הגרח״ק שאם שמע מרחוק אינו מחוייב לענות. אבל ראה שו”ת רבבות אפרים א, צא.

 

Would there be a difference if I didn’t just enter shul, rather I was in shul, but couldn’t be mafsik (like in middle of the Bracha at the end of ישתבח)?

No difference.

 

 

#26333