Is there any halachic issue with a musical Havdalah?

 

Is one yoitze Havdalah if it accompanied with music (like guitar or piano in the background)?

Commonly a mic is used, does that change anything?

 

Answer:

The brachos of havdala should not be recited over the microphone, nor should there be accompanying music during the bracha.

See also here:

Can we read Megilla with a microphone this year (5781), due to Covid?

Also, during the brachos the crowd should not sing along.

As for music during the pesukim, this is permissible if not done in shule as part of the services.

See also here:

Is there anything wrong with playing musical instruments in Shul as part of the services while davening (on week days of course)?

 

Sources:

ואינו דומה לסידור קדושין – ראה אג״ק יג ע׳ רכא שצריך עשרה שומעים ותו לא, וכששומעים הקול הטבעי סגי. וגם בזה, נראה קצת דלא ניחא לרבינו כ״כ מזה. משא״כ בהבדלה שכולם צריכים לשמוע ולצאת יד״ח הברכה, ויש קהל גדול, ויש לחוש גם משום תרי קלי לא משתמעי. וכן בנוגע לכלי הנגינה, אף שי״ל שעשויים להנעים הקול, בדוגמת כלי שיר בביהמ״ק בעת שיר של יום. וגם כשחביב עליהם אינו לכתחילה – ראה שו״ע אדה״ז תפח, ד לענין קידוש. (ולא ברירא לן מילתא אם הוא בכלל, כמשמעות הרמב״ם מגילה ב, ז גם לגבי מגילה שהוא רק בדיעבד, וכ״ה במאירי מגילה כא, ב. או רק לגבי קידוש שלכתחילה אינו בגדר חביב, כפשטות דברי הפוסקים, וראה שו״ת מהר״ח או״ז מב. ועוד. וראה משנ״ב תרצ בשעה״צ ד. גם יל״ע בגדר חביב, ראה ח״י שם ד, שמזכירים שבחר בנו הקב״ה, ונתן לנו שבתות למנוחה וזכרון ליצי״מ. ובהבדלה אין מזכירים כ״ז רק ההבדלה בין ישראל לעמים ובין יום השביעי לששת ימי המעשה).

ועוד איכא בגווה מחמת מלאכה לפני הבדלה, אלא שאם אמרו כבר ברוך המבדיל, וכש״כ כשאמרו הבדלה בתפלה, אפילו לא אמרו הציבור סדר קדושה, ה״ז רק חומרא לבענ״פ, ובפרט שהוא לצורך ההבדלה.

 

 

#26023