If wife started her period on 30th day of month and next month only has 29 days, when is Onas Hachodesh?

 

No need to be concerned for veses hachodesh. Ona beinonis should be kept, of course, on day 29.

 

Sources:

בב״ח סי׳ קפט, טו מחדש שאפשר לקבוע וסת לר״ח. אמנם, בפס״ד להצ״צ שם יד, סד״ה ברש״י נראה מדבריו דלא ניחא לי׳ כ״כ לחדש וסת לר״ח. אלא שאין שם הכרעה ברורה. וכן בתהל״ד מהדו״ת סי׳ ס כתב שדעת הב״ח מחודשת ולא הב״ד בפוסקים. ושמסתימת דברי הפוסקים משמע שלא כדבריו. אבל, כבר העירו שכ״מ בבדה״ב ב״ז ש״ג: לא ליום ידוע כגון בשבת או ר״ח וכיו״ב ולא לימי החודש כגון ט״ו לחודש.

אלא, שגם הב״ח ל״כ כן רק בקביעות וסת. וכ״ה בבדה״ב שם. אבל בראתה פ״א משמע קצת שאינה חוששת לר״ח גם כשחודש הבא חסר. וכ״כ בפרי דעה בטורי כסף סקי״ז שמשמע כן מדברי הב״ח. אלא שנסתפק בד״ז, ונשאר בצ״ע. וראה בשו״ת מהר״י שטייף סרע״א שאינה חוששת כלל לוסת החודש. וכ״מ בשו״ת אג״מ יו״ד ח״ג סמ״ט. (ועיי״ש סצ״ה), ושגם לחודש שלאחריו אינה חוששת ליום ל׳. וכ״כ בשו״ת בא״מ ג, קיט. וכ״ה באבני שהם פנירי קפט, ו (ע׳ רמד) בשם בעל אול״צ. בדה״ש קפט, יג בבי׳ ד״ה חוששת.

והנה, אף שבפוסקים מצינו עוד כמה אופנים – כיון שבעיקר הדבר נראה מדברי הצ״צ דלא מסתבר לחשוש לשם ר״ח, ובדברי הב״ח גופא יש מקום להסתפק בדעתו, כל כי האי א״צ לחשוש. וכללא כיילו לן בכ״מ שבדבר הרגיל הו״ל להפוסקים לאשומעינן בהדיא, ובהיות וקביעות החדשים אחד מלא ואחד חסר הוא דבר הרגיל, הרי שתיקת הפוסקים בד״ז מוכיח שדעתם שאין מקום לחשש. ותל״מ.

 

 

#2106