Is a Blender used for a Milchig Onion – Milchig?

 

Question:

I cut an onion with a milchig knife, then put the onion into a brand new blender with a new blender blade, is the blender blade now milchigs or can the blender blade be used with fleishig food?

 

Answer:

You should kasher the blade of the blender.

If this is not possible, then you may use it for fleishig.

 

Sources:

ד״ז תלוי בפלוגתת המג״א (סתנ״א סקל״א) ואבהעו״ז (יו״ד סצ״ו סק״ג). ואכ״מ.

יש משמעות בשו״ע אדה״ז כאהעו״ז, בסי׳ תמז, מה – מלשונו שם (קרוב לסוף הסע’) שכותב שהכלי “של פסח שעירוהו לתוכו הוא נותן טעם שני” – ולפי המג”א הרי אין זה נחשב טעם שני אלא טעם ראשון. ואינני יודע אם היא ראיה חותכת. וראה קובץ דברי תורה שע״י כולל מנחם חוברת יט.

וח״א העירני מאדה״ז תנא, נד במורג חרוץ מחמת שהתמכא נחתך בסכין של חמץ. אבל אינו דהתם הכוונה שנשאר פירור מהתמכא במורג חרוץ.

ומה שיל״ע הוא בדין מדוכה – ראה תמז, מה. תנא, מה, שהמדוכה בולעת מהחמץ. והנה ד״ז כבר הובא בטור שם, וכ״ה בבב״ח – ראה סה״ת נג, הובא בב״י יו״ד צו, ובשו״ע שם ג, ובשא״ס – טור יו״ד קכא. ולכאו׳ תיקשי לאבהעו״ז, שהיאך שייך מדוכה בשרית או של חמץ שהרי אין משתמשים בה על האש. ואף שי״ל דשאני מדוכה שדינה כבית שאור שהחמץ שוהה שם. אבל מצינו גם בנוגע למדוך, ראה שו״ת הרשב״א תמט, הובא בב״י. אלא דהתם החמץ בעין ואינו בלוע. וכן מובן בט״ז צז, א. וראה פמ״ג שם. בית מאיר שם. חזו״א קיט. וכן מוכח בשו״ע אדה״ז שם מו, שבמדוכה שאין משתמשים בחמץ א״צ הגעלה מעיקר הדין, אף שדכו תבלין שנחתך בסכין של חמץ. ובהכרח לחלק בין טעם בלוע לגוף האוכל.

ועכ”פ כתבתי להגעיל מכיון שאפשר בקל ואין בו טירחה יתירה.

 

 

#2068