If I forget to say Yaaleh Veyavo, when should I repeat Shmone Esrei?

 

Question:

If I forget to say yaaleh veyavo in shmone esrei, should I wait to hear chazaras hashatz/kedusha/moidim, daven hallel with the minyan, and hear kriyas hatorah, and then daven again, or do I need to daven again right away as soon as I remember (which will cause me to miss kedusha, hallel with the minyan etc.)?

 

Answer:

You may wait and daven again Shemone Esrai later. However, you shouldn’t interrupt with idle talk.

 

Sources:

גם להדעות שה״ז כלא התפלל כלל – וכבר האריכו דלכו״ע שם תפלה עלה (ולמעשה לא קייל״ן שצריך להתפלל עוד פעם בציבור ולהניח תפלין עוד פעם וכו’ ובפרט בנוגע ליעו”י שהוא בגדר מעין המאורע ול”ד להחסיר משיב הרוח ומוה”ג וכדומה) – מ״מ א״צ להסמיך גאולה לתפלה עוד פעם, לפי שכבר הפסיק ביניהם. ואדרבה, עדיף שיאמר הלל בציבור. וראה גם מגן גבורים קיד באלף המגן יט. אבל ראה שו״ת תפארת צבי טו. ואף לדידי׳ אי״ז ממש בגדר סמיכת גאול״ת. ואיהו נמי כתב שיאמר תחילה הלל עם הציבור. והב״ד בדע״ת נב. ועכצ”ל שאי”ז סמיכה גמורה. וכן בהגהות רעק״א לשו״ע נב, א נראה דס״ל נמי שא״צ להסמיך גאול״ת עוד פעם. וראה תורת חיים סופר סוזי׳ נב משה״ק. ולהנ״ל א״ש. ומה שהביא ממג״א קח, ב – הרי ל״כ שם שצריך להתפלל מיד.

וראה גם שו״ת שו״מ קמא ג, קסט שכתב נמי שמותר להפסיק, שאי״ז כאילו לא התפלל כלל. ולדברינו בלא״ה אין חשש. ואולי טעמו דס״ל שתפלה השני׳ כתפלה אריכתא עם תפלה ראשונה. וצ”ע. אבל בשו״ת ארץ צבי ב, ז אכן כתב לתלות בהפלוגתא אי שם תפלה עלה. אבל סברתו הפוכה, שאי לאו שם תפלה עלה ה״ז כעומד לפני התפלה ומותר לו להפסיק. ולא נחית כלל לדון מדין סמיכת גאול״ת. ואולי קאי במנחה. אבל להנ״ל בלא״ה ל״ש הך טעמא כיון שהפסיק כבר ביניהם. ועיי״ש שלמסקנא דעתו שאין להפסיק. ומ”מ בנדו”ד שיפסיד הלל עם הציבור ודאי אין לו לחוש. ומה”ט כתבנו להחמיר לגבי דב”ט, שיהא מעין סמיכת גאול”ת, וכבתפארת צבי הנ”ל.

 

 

#20238