« go back

Learning Torah in The Waterpark

 

Question:

Is it ok for one to learn (תניא בע”פ…) in a Waterpark if he’s wearing a yarmulka and tzitzis (there are other children/adults (men) that are wearing only a bathing suit).

And is there a difference between an indoor Waterpark to an outdoor one?

Or can one sit on the side and learn from a sefer?

If I can learn myself, can I also speak to someone else about learning? (הפצת המעיינות…)

 

Answer:

Yes, one may learn in the waterpark. Lechatchilah his top half should be covered appropriately.

Even better would be to be dressed appropriately when learning, but one shouldn’t be mevatel Torah because of this. Therefore, you should learn Torah despite not being fully dressed.

There is no difference between an indoor Waterpark to an outdoor one.

One may also sit on the side and learn from a sefer.

 

Regarding speaking to others:

According to strict Halacha when he is wearing a bathing suit that is tight around his waist there is no issue. However, it’s appropriate that this other person should have his top half covered appropriately as well.

 

Sources:

הטעם לפי שאין הולכים שם ערומים לגמרי ואין שם הבל וזוהמא, ודינו כבית החיצון, ראה שוע”ר סי פ”ד ס”א. וראה בנדו״ד בשערים המצוינים בהלכה סי ה סק״ח לאאזמו״ר, והובא גם בספר אשי ישראל (פפויפר) פנ”ג סעי כ”ח. (וראה שו״ת יבי״א ואו״ח טו שהיקל יתר על כן וראה בשם הגריש״א שלהי דקייטא ק. ובשם הגרח״ק – דעת נוטה א, קפו). וראה גם כאן:

Can a lifeguard learn Torah near the pool?

ואפי׳ יש שם בנ״א ערומים מותר להרהר עכ״פ, כמבואר בשוע”ר עה, י שמותר להרהר בדברי תורה כשהוא ערום, ואין צריך לומר כנגד ערוה אחרת, שנאמר ערות דבר דיבור אסור הרהור מותר. וראה גם שם עג, א, שלהרהר בדברי תורה מותר אפילו כשערותו ממש  מגולה. ואף בבית המרחץ שאסור בהרהור, בבית האמצעי מותר. וראה בשו”ת זקן אהרן א, א לענין הרהור באמבטיא שלנו שאין שם זוהמא כחדר פנימי שבמרחץ. והב״ד בשו״ת יבי״א ה, יא. ובכגון דא, הרהור מתוך הספר בכלל הרהור הוא גם למחמירים. אבל העיקר כנ״ל שדינו כבית החיצון.

ומ״מ עדיף לכסות חלקו העליון – ראה שוע”ר סי ע”ד ס”ז. ובקיצושו”ע ס”ה סי”ז: צריך להיות לבוש המכנסיים מדובקים על גופו. וכן הוא בקצה”ש סי ט’ ס”ב. וראה במשנ”ב סקכ”ב שאין נכון לעשות כן לכתחילה כשממתניו ולמעלה אינו מכוסה.

וראה בספר שלחן הלוי (בעלסקי) פרק ב ס”ד.

ובכלל, כשכולו מכוסה עדיף טפי, שצריך ללמוד באימה ויראה, ראה בשו״ת זכרון יהודה לבן הרא״ש סוסי׳ כ, לענין לבישת כובע, ונסמן אצלנו כאן:

Is it acceptable to read Seforim while lying in bed and relaxing? Chasidic stories, books of Halacha, Pirkei Avos?

ועיי״ש בארוכה בהחיוב ללמוד באימה וביראה. ושם לענין לימוד בשכיבה. ובכ״מ גם שיהיו מלבושיו מתוקנים כראוי – ראה תוצאות חיים לבעל ראשית חכמה לד. והב״ד ביוסף אומץ האן דיני הנהגת האדם בשעת לימודו ע׳ 268, עיי״ש. שומר אמונים אירגאס הקדמה שני׳ הצעה רביעית – ע׳ כ במהדורת אהבת שלום. שו״ת תורה לשמה שסט. וראה פלא יועץ ערך לבישה. שו״ת תשוה״נ א, תקמה – לענין בגד עליון.

וראה גם קובץ העו״ב ויצא תשע״ב.

 

 

#15605