Krias HaTorah: The congregations obligation or each individuals?

 

Practical Question:

When I land in yeshiva in the PM hours from an overseas flight on a Monday or Thursday, is it necessary to ask 5 bochurim not to hear Kriah, so we can make a minyan when I come before shkia?

 

Answer:

According to most poskim, krias haTorah is a chovas hatzibur. Thus, there is no obligation on the individual to hear krias haTorah. Nonetheless, if there is a minyan present, one must pay attention to krias haTorah, and ensure that every place has a minyan for krias haTorah.

In the situation you describe, while there is no chiyuv to do so, but nonetheless it’s advisable to do so, especially owing to the importance of krias haTorah, as described in seforim, among them the Tikunei Zohar.

 

Sources:

מלחמות ה׳ לרמב״ן מגילה פ״ג. טושו״ע או״ח סי׳ תרצ. שו״ע אדה״ז רפב, טז. שו״ת הצ״צ או״ח סוסי׳ לה. וראה ציונים לתורה כלל ט. צפע״נ לרמב״ם תפלה פי״ב ה״ה. לקו״ש ח״ד ע׳ 1283. אג״ק ח״ח ע׳ רנו. ח״ט ע׳ עט. וראה בארוכה הנסמן בפסקי תשובות קלה, ב ובס׳ הקריאה בתורה והלכותי׳ במילואים לסי׳ א – ע׳ תשג.

ועוד להעיר, כשיש רק ששה שלא שמעו – גם אם נאמר שמותר לשמוע קריה״ת, והארכנו מזה בהסכמה לס׳ בירורי מנהגים – אין הכרח שיש בזה חובת הציבור.

בחובה לשמוע קריאת התורה על כל יחיד, ושהוא מחלקי התפילה – ראה תקו״ז תכ״א – סג, א.

אבל ראה שעה”כ (דרוש ס”ת – מח, ד) שזמן הרבה התפלל האריז”ל בביתו [ובפע”ח (שער קריאת ס”ת פ”א – עב, ב): בהסגר] בעשרה ולא חשש שיהי’ שם ס”ת. וד”ז תלוי ועומד בהשקו”ט שבכ”מ (ראה שמן ששון לשם. הגהות הלשם (לפע”ח שם). חקקי לב (או”ח ס”ו – יא, ג-ד). סמיכה לחיים (להנ”ל) (או”ח ס”ב – יד, ג). כרך של רומי (ס״ו – יא, ב ואילך). בא”ח (ש”א תשא ס”ו). שו”ת תשוה”נ ח”א סי’ קמח. יבי”א (ח”ד יו”ד סל”א סק”ג)), בפי’ הענין ובטעמו של דבר, את”ל שהדברים כמשמען, ושאין להוציא הדברים מפשוטן ולעייל פילי בקופא דמחטא (ששמע קריה”ת לאח”ז וכיו”ב – ראה בכהנ”ל).

 

 

#1496