We typically would not Kasher our year round oven for Pesach use. We have someone who wants to give us a used oven, is it permissible to Kasher it for Pesach to use on Pesach and leave it Pesachdik?

 

According to Halacha, one may Kasher a Oven for Pesach, though there are various levels of Chumra as to how to Kasher the oven.

Some are Machmir not to rely on any Kashering of their oven, even if it is self clean and even if the glass doors are covered and even with an insert. Although this is an extreme Chumra, there is some room for this Chumra, within the framework of Halacha.

If you are indeed Machmir not to Kasher your year round oven for Pesach use, even with the above conditions, there is no difference, and this case would be the same.

 

Sources:

פשוט, שאין חילוק אם נשתמש בה חמץ לעצמו או לאחר.

יסוד החומרא – ע״פ המובא בכו”כ פוסקים להחמיר להיות כלים מיוחדים לפסח. ויש שכתבו להחמיר רק בסכינים מכמה טעמים. ויש שפי׳ שליבון גמור הוא ״כעין חדתא״. אבל הרבה מחמירים בכלל, ראה יסוש״ה ש״ט הל׳ הגעלת כלים. וכן החמירו מטעם אחר, ״לפי שרבו מאד הדקדוקים בהלכות הגעלה ואין הכל בקיאין בהם״ ומה״ט ״ראוי ונכון שבעל תורה הבקי בהלכות הגעלה הוא יגעיל את הכלים״ (שו״ע אדה״ז תנב, ל). ומשו״ה החמירו שלא לסמוך וקונים כלים מיוחדים.

ובפרט בתנור, שי”א שצריך ליבון גמור (אף שיש מקום לומר במשמעות אדה”ז בשולחנו (ראה תנא, מב. וראה מג״א שם ל. ואדה״ז השמיט הטעם משום זיעה. וי״ל בכמה אנפי. וראה תסא, א-ב, ובמג״א שם ב ומחה״ש) היא שא”צ כ”א ליבון קל כשאופה בכלי ואינו נוגע בדפני התנור כנהוג בתנורים שלנו. והארכנו בזה במק״א. ואכ״מ. אמנם, כמ״פ משתמשים בחמץ בגוף התנור, בחלות גדולות. וגם מצד מה שנשפך. ונחתינן לשקו״ט בגדר מיעוט תשמישו כשהוא מיעוט המצוי, וגם בזה הארכנו – ראה קובץ הערות הת׳ ואנ״ש יו״ד שבט תשע״א). ודבר זה בדרך כלל יכול לקלקל התנור.

וגם היסקו מבחוץ. ושקו״ט בכלי מתכת אי צ״ל היסקו מבפנים.

כן כמה סוברים שאמאייל דינו ככלי חרס.

וכן יש שר״ל שגם ניקוי עצמי אינו מועיל לפי שאינו בגדר חזרה לכבשן. כמו״כ, יש החוששים מצד הדלת העשוי מזכוכית והגומיות שבדלת, ושאין החום מגיע לשם. (ומה שיש מצדדים, שכיון שהוא במיעוט התנור, ה״ה ככלי שתשמישו בשפע ואב״י – בפסח שאיסורו במשהו וגם נטל״פ אסור. וגם אין הכרח שנתבטל לפני פסח, גם כשאין מחמירים בדין חוזר וניעור. ולכתחילה מחמירים שליבון כזה אינו מועיל לזכוכית. וגם בפסח לא נהגו להקל שבזכוכית העשוי לכך מותר להגעיל. ולכתחילה הגעלה מחמץ היא בגדר איסורא בלע). ועוד, שבכמה חלקים אחרים, בצדדים וכו׳, אינו מגיע לחום גבוה. (ויש המורים להסיר מסגרות הגומי).

ויש החוששים גם בזה דילמא חייס עלה.

ובחלק מהתנורים – תכנית הניקוי היא בקיטור שאינו מועיל כלל.

ולפעמים יש חמץ בעין ממש בחריצים שבדלת.

ולכן המחמיר בפסח, שכתב האריז״ל להחמיר כל החומרות, יש מקום לחומרתו.

וראה יסודי ישורון ו ע׳ קנט. הליכות שלמה פסח ג ארחות הלכה הע׳ 8. שערים מצוינים בהלכה לאאזמו״ר קטז, ב. מנח״י ג, סו. יבי״א א, ו. מעשה חושב ה, יד. אול״צ ג, י, ב. עמק התשובה יו״ד צג ע׳ קכז ד״ה כלים. שלחן הלוי ע׳ רלד. ועוד.