We have a high-chair at home which has two changeable trays (which we use one for Milchig and the other for Fleishig). The way to change the tray is by pulling hard until is snaps out. On Shabbos are we allowed to put on and take off this tray?
If you take off the trays on a daily basis, either by switching from Milchig to Fleshig, or before you put the child in or out of the highchair, then it is permitted to put it on and take it off on Shabbos.
If however you do not take it off daily, then it is not permitted to do so on Shabbos.
Sources:
עיין בשו״ע סימן שי”ג סעיף ו. ועיין במ”א ס”ק יב שכיסוי הכלים אין עשוים לקיום. ויש שרוצים לדייק מפמ״ג במ”ז ס”ק ז, שכיסוי כלים דוקא, אבל עיין בשו״ע אדה”ז שם סעיף כא, שדין הנ”ל הוא בכל הכלים שאם עומד ע”מ לפתחו ולסגרו תדיר מותר.
בשיעור “לפתחן ולסגרן תמיד” – עיין בשו״ע אדה”ז שם “גם בשבת עצמה”, משמע שצריך שיפתח בשבת ולא במוצאי שבת, וכן משמע מסימן שי”ד סעיף יט, וסימן רנ”ט סעיף ז. לאידך, עיין בשו״ע אדה”ז סימן תקי”ט סעיף ד “אלא דרכו לפתוח ולנעול בכל יום”. ומציין שם לסימן שי”ג (ואף שי״ל שהציון לסימן שי”ג הוא לסעיף י’ ולא לסעיף כא, מ”מ דוחק גדול לומר שיש חילוק בין המילה תדיר שבסעיף י לסעיף כא. ולהעיר שהקצוה”ש הגיה שהציון לסימן שי”ד ושם הלשון “בשבת”). ומשמע שהעיקר תלוי אם הוא על יום שלם. (ולהעיר מסימן שי”ז פמ”ג א”א ס”ק ג שיום זה כ”ד שעות).
בנוגע אוהל – פשוט שאין איסור, שאין מתכוין לעשיית אוהל, אלא להשתמש בו איזה תשמיש, עיין אדה”ז סימן שט”ו סעיף ט. ואע”פ שיש מחיצות כאן, מ”מ אם הוא אינו עושה המחיצות אין חשש כלל, ומותר לסדר באופן הרגיל, עיין אדה”ז שם סעיף יט.
אדה”ז שם סעיף כא, שדין הנ”ל הוא בכל הכלים שאם עומד ע”מ לפתחו ולסגרו תדיר מותר.