If one stays awake the entire night, would they still say the complete Seder of Krias Shema Al Hamita? At what time is it too late to say it?

One who is up the entire night says only the first paragraph of Shema at Chatzos. Being up the entire night means being up until Alos.

Question 2:

You answered that one should say the first paragraph of Shema before Chatzos Halaila if one plans to stay awake the whole night. What about on other nights when one says all of Krias Shema Al Hamita and sleeps between Chatzos Halaila and Alos Hashachar. On those nights, should one also say the first paragraph of Shema before Chatzos Halila?

Answer 2:

No. Saying Shema at Chatzos is only when you are planning on staying up the whole night (and will therefore not say Krias Shema that night).

Sources:

ראה סה״ש תש״ב ע׳ 100. וראה גם סה”ש תרצ”ו ע’ 1 ע”ד פסק הלכה מאדמו”ר מוהרש”ב נ”ע ע”פ כתבי האריז”ל (ראה נהר שלום (לרש”ש) לג, ג. דברי שלום (לנכדו) מנהגי בית א-ל ס”י. שם סט, ג ואילך (ובמהדו”ח – ע’ 233 ואילך)) לומר פ’ ראשונה מכוון בחצות. ובשיחת ליל שמח”ת תשי”ד, שכן מובא בספרים לומר כל הג’ פרשיות ולפחות פ’ ראשונה

ולהעיר, שבסה״ש תש״ב נראה שמחלק שבלילות הנ”ל שצ”ל ניעור א”צ לקרוא קשעהמ”ט כלל. וכ”ה בחמ”י חלק שבועות פ”ב (בדיני תפלת ערבית

.אבל ראה בא”ח ש”א פ’ פקודי סי”ד. שם פ’ ברכה ס”ג (וראה שם פ’ וארא ס”ב). כה”ח תרס”ד סק”ד
99 ולהעיר מס’ ‘הטרקטוריסט של הרבי’ עמ’

כן מפורש בשיחת תשי”ד שציינתי. ועד”ז בשיחת תרצ”ו כתוב במפורש בניעור כל הלילה. ולא ראינו (ובזה לא ראיתי הוי ראיה) שחסידים ואנשי מעשה יקפידו בזה. והמעשה עמוד גדול בהוראה. ומה שמשמע קצת אחרת בשיחת תש”ב שם – לא שבקינן המפורש בשיחת תשי”ד משום משמעות (קצת) שיחת תש”ב. וכן במקורות שציינתי – בנהר שלום ודברי שלום וכו׳ – נמצא בנוגע לניעור כל הלילה. ואת״ל, המובא בתש״ב היא הנהגה פרטית של כ״ק אדמו״ר מוהרש״ב ולא הוראה לרבים. אבל בשאר המקומות נכתב שזוהי פסק הלכה ממנו וכיו״ב