When making Kiddush right after Licht Bentchen (before going to shul), do I also say Sholom Aleichem and Eishes Chayil or is it only for when coming home from Shul (with Malochim)?
In such a case, one says Shalom Aleichem etc. regularly before Kiddush.
P.S. Note that according to Kabbalah, one should generally not deviate from the regular order – Maariv and only then Kiddush unless necessary.
Sources:
בפשטות שייך לביאתו לביתו כבשבת קיט, ב שמלוין לו מביהכ״נ לביתו. וכ״ה בכ״מ לאומרו כשבא מביהכ״נ לביתו. וכ״ה בסידור תהלת ה׳: כשבא מביהכ״נ לביתו יאמר זה. ובסידור אדה״ז בשינוי: כשיבוא לביתו יאמר זה. וראה גם בתיקוני שבת: תיכף בהכנסו לביתו יאמר כנגד השולחן וכו׳. וראה כה״ח רסב, ח.
אלא שאינו מוכרח, שהרי שמצינו שאמרוה גם הנשים – ״כל איש ואשה בביתו״, ובפשטות לאו דוקא שהתפללו בבית, אלא שהזמן הוא ״אחר יציאת ביהכ״נ״. ויש שאמרוה הנשים אחר הדלקת נרות – ראה בסידור פפד״מ פתנ״ו. ועוד. ויש שאמרו בכלל אחרי לכה דודי. וראה הנסמן בהנהגות קבליות בשבת חלמיש ע׳ 298. (ושם שבסידור מנחת ירושלים כמנהג בגדאד, ליורנו תרצ״ה, שאמרו אחר קידוש).
וכן מצינו בכ״מ לומר מיד אשת חיל בלי הפסק, ראה שם. ולאידך יש שנהגו שאמרו אשת חיל אחר מנחה.
ולהעיר מכה״ח רעא, ב, לומר מיד בבואו לביתו גם אם רוצה להמתין בקידוש. וראה גם זכותא דאברהם ע׳ עז. מסעות ירושלים מאמר חיות אש ע׳ רחצ. אבל בכ״מ נהגו שכשהתעכבו הסמיכוהו לקידוש – ראה דרכי חו״ש שפב ואילך. שו״ת דברי יציב או״ח קכג. וכמדומה שכן המנהג פשוט.
והעירו שכשנהגו בפריסת מפה בהתוועדויות לא אמרו בקול ובציבור שלום עליכם וכו׳.
וראה כאן:
Must “Shalom Aleichem” be said as soon as you get home on Friday night?
ע״פ הקבלה – ראה בין הדברים כאן:
When not making Kiddush between six & seven causes difficulties
#27739