Is it okay for me to put on 4 pairs of tefillin? The Rebbe tells us to start living Moshiach. Is this something that I’m allowed to start living Moshiach with? I asked my Mashpia and he told me that I should ask the Rov.

 

Absolutely unacceptable.

 

ראה שו״ת הרמ״ע מפאנו קז: שבקושי התירו להניחן וכו׳ שהשוגה באהבתן צריך לקדש עצמו הרבה מאד ושתהא דעתו שפלה עליו תמיד באימה ויראה ורתת וזיע. ובשולחן הטהור לד, ה: “לא יעשה כן אלא המחזיק נפשו מנעוריו בחסידות ויראת חטא, ואזי ירגיש גם בהם אור מופלא”. וראה בארוכה לקו״ש ב ע׳ 507 ובהערה 40. ימי בראשית ע׳ 91 בהערה בשוה״ג.

וחדשים מקרוב באו בראיות שונות ומשונות לומר שהותרה הרצועה ושתורה זו מוחלפת ח״ו. ולפלא שצעירי הצאן שלא שימשו כל צרכן וכאפרוחים שלא נפתחו עיניהם, וכסילים ישנאו דעת, מתיימרים ברמות רוחא להורות לרבים (ואפי׳ אם הוא רק לעצמן) בדברים שאין להם שום הבנה, ועל יסוד דקדוקים קלושים שרוח ישאם, ושאין דעת נפש היפה סובלתן, כמובן לכל בר דעת ישר הולך. וכל דבריהם הבל ורעות רוח, ואינו ראוי לעלות על שולחן מלכים, אפי׳ לא ע״מ לדחות דבריהם, ואל תען כסיל כאולתו, שלא יחפוץ כסיל בתבונה, כי יבוז לשכל מליך. ודי בהערה זו.

ולהרוצה בדוקא לראות סתירת דבריהם, אף שג״ז הוא רק מקצת מן המקצת ממה שיש לכתוב בזה, יעיין במאמר “הנחת תפילין דשימושא רבא והראב”ד” להרה”ג הרי”ל נחמנסון שליט”א (נתפרסם בבמות שונות).

וכמה מפליא הדבר, שהרי יש לנו משנה ברורה וסדורה והוראות ברורות לקטן ולגדול באופן ההכנה הרצוי׳ לביאת המשיח, ואיך לחיות עם משיח ולקבל פניו בפו״מ, וכולן כתובים וחתומים בטבעת המלך בשיחות קודש, ובפרט – דשנים האחרונות, ולא נרמז בהם לא דבר ולא חצי דבר ע״ד ההנהגה הנ״ל וכיו״ב. ומעשה שטן הצליח ומצליח רח״ל להסיט ההדגשה והכיוון מתפקידנו עליו נצטוינו ברורות, ולהחליפו בהמצאות שונות ומשונות. וידוע הפתגם שעבירה על בל תוסיף ח״ו גורם לא תגרע ח״ו. ואם כחו בידו יעשה כל אשר לאל ידו להשפיע על הנשמעים לקולו להיצמד אך ורק להוראות הנזכרות. ונזכה לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש ותיכף ומיד ממש, ואז נעשה לפניך כמצות רצונך.

.

 

#6984