With the first three bedikos after marriage, do the bedikos qualify if there was no gmar bi’ah?

 

Answer:

No. The bedikos should be repeated.

Nonetheless, it is recommended to ask personal question from a Rav in each situation.

 

Sources:

ראה שו”ע אדה”ז סימן קפד סק”ו “שדרכו של דם לבוא בהרגל תשמיש”, והיינו מחמת מעשה התשמיש, שממלאה ונופצת – נדה סו, א,  ראה במלחמות כתובות יא בסופו: מחמת דוחק השמש. וכ״כ גם בחי׳ רמב״ן נדה יב, א ד״ה אבל. וברא״ש נדה א, ה: ע״י אבר התשמיש. וכ״ה בחי׳ הר״א נדה יב, ב ד״ה נמצא. וכדמוכח מזה שלא כל האצבעות שוות. ושבדיקת שפופרת מהני אף שאין בזה חימוד (ויש שיישבו – ראה הנסמן להלן).  ובסימן קפז סקי”ב בסופו בדעת הש”ך ש”על ידי משמוש האבר בכח קרוב למקור יוצא ממנו דם”.  ושם לדעת המשאת בנימין – מחמת העובי. ועפ”ז כשלא היה גמר ביאה אין הבדיקה מועלת. ובכלל – הבדיקות הן לאחר שכלו כל הבתולים. ולהעיר משו״ת נוב״י יו״ד מהדו״ת צד, והו״ד בפת״ש קפז, יג. ושו״ר שכ״כ בפרדס שמחה קפו, ח בשם גדולי ההוראה. והעיקר, שכל שאין ביאה גמורה אין הוכחה שאינה רמ״ת, דשמא תראה אם יגמור ביאתו.

אבל להעיר מתוס׳ נדה טז, ב ד״ה  לא (אבל ראה בדבריהם בערוה״ש קפז, כא. פרדס רמונים במ״ז ב כא), ובס׳ האשכול מח,  מחמת חימוד התשמיש.  וכ״מ גם בסימן קפו סק”ב – שהוא מחמת תשמיש בכלל (חמוד וכיו”ב). וכ״ה בכו״פ קפד, י שטבע חימוד וחימום התשמיש להביא דם. וראה סד״ט קפז, כח. ישועו״י קפז, א. חוו״ד שם ג. מהר״ץ חיות נדה סו, א ד״ה לא. מהרם שיק יו״ד קעז, ח. ועיין אג”ק כ”ק מהורש”ב ח”א ע’ לז. ויש לקשר עם הפלוגתא אם מועיל לבדוק בימי וסת תרוה״ד. והארכנו במק״א. ואכ״מ.

ואת״ל, שכולהו איתנהו בה – חשש חולי, מעשה התשמיש, או מחמת חימוד [והיינו, שחוששים לכל האופנים, ובאו״א, שהחשש הוא שמעשה התשמיש גופא (דוחק השמש וכדומה) גורם לחימוד, וע״ד וסת מחמת אכילת שום, שאכילת השום גורמת לה הרגשה מסויימת שגורמת, וכמהר״ם שיק שם, קעז, ו] – הרי רק בגמר ביאה מהני.

 

 

#6697