A couple of years ago, I accidentally consumed and enjoyed Chalav Akum. I was taught that Chalav Akum can cause Timtum Halev, and I want to do Teshuva. Can the Rov give me a Tikkun for this?

 

Tzedaka in the equivalent of the meals eaten on 41 days should be given.

This Tzedaka does not have to be given at once and can be given over time.

 

Sources:

ראה שולחן מנחם ח”ג ע’ קל ואילך ובהערות שם, ושם בשוגג וליתר שאת והידור. וראה תניא אגה”ת ספ”ב ובמשנת חסידים מסכת תשובה פרק י.

ובפרטיות יותר, האוכל מאכל איסור – מתענה צ״א תעניות.

סתם יינם – ע״ג תעניות.

ובחלב גוים – למיטב ידיעתי לא נתפרש בספרים להדיא. אבל בכתי״ק הנ״ל בשלחן מנחם שם ע׳ קלא נזכר לראשונה מספר 41.

והנה – בהקדם הפשוט שאין אתנו יודע מה בקשר לתיקונים – באג״ק יב ע׳ תח, הובא בשולחן מנחם שם, ע״ד שתיית יין שספק נגע בו עכו״ם, מחדש דסגי בע״ג סעודות. ומשמעות הדברים, כיון שהוא ליתר שאת ולהידור, שהי׳ בספק, ולא שתה רק חילק, וזה גופא – לא באופן דתרי עברי דנהרא. ולכן ליתר שאת ולהידור יעשה כמנין ע״ג סעודות.

ובחלב עכו״ם, כתב רבינו להקל יתר על כן, 41 שקלים (דולר), והתם נמי מיירי שלא שתתה, רק נתנה לאחר בטעות. (ובשלחן מנחם כתבו בהערת המו״ל, שהי׳ לילד קטן בגן, ובזה גופא – הילד שתה רק כמה טיפות, שאפשר שבטל, ולא נודע לנו אם יש עוד פרטים המכריעים בשאלה הנ״ל. ושו״ר בס׳ פתקים משולחנו של הרבי ע׳ 113, באו״א, שהוא מענה לאברך שבנו בן השנה שתה בטעות. ות״ל בא לידינו צילום המכתב, ונדפס בתשורה לנישואי משפחת לו אסרו חה״ש תשפ״א ע׳ 39). ואכן, לאחרי הבירור במציאות הדברים, קרה כשהילד הי׳ בן שנה וכמה חודשים. וקיבלו במשלוח בטעות חלב גוים, ושמו החלב בצד. ומישהו אחר – לא ההורים – נתן מזה לתינוק, לא יותר מטיפה אחת או שתים. ובאופן כזה, מחדש כאן, יתירה מזו, דסגי אפילו במ״א שקלים. (וראה עד״ז באג״ק ח״ה ע׳ קכו בקשר למכשול בחילול שבת מחמת טעות בעתון בזמני הדלקת נרות, לחלק 702 סנט לצדקה (ולחלק הסכום למשך כמה שבועות. ובשלחן מנחם שם ע׳ קכח, בתרגום מאידיש, משמע קצת ליתן כמ״פ סכום הנ״ל במשך כמה שבועות. ואינו)).

ומינה, בבואנו בדעת תחתון, להכריע למי ששתה חלב גוים ממש, צ״ל או מ״א תעניות, או בזמננו שאין להתענות – פדיית מ״א תעניות בצדקה, ולכל הפחות – במקרים שיש טעם להקל – מ״א סעודות. ואין לפחות מזה, זולת אם יש טעם להכריע להקל יותר בהתאם להנידון.

 

 

#3741