Can a Non-Jew go into a Church?

 

Question:

I teach sheva mitzvos to non-Jewish students, and they asked me a question I didn’t know how to answer:

One student has a mom who’s 94 years old and she takes her to church because she has no one else who could do it. Can she accompany her inside (just for her not to fall and to show kibud av veem) and then leave her there and wait in the car until the end of the service?

 

Answer:

Permitted.

 

Sources:

האיסור להיכנס לבית ע״ז ל״ש בב״נ. והרי לכמה דעות לא נצטוו אפי׳ בשאר איסורי ע״ז שלא להישבע לע״ז ועוד. והנה שרש האיסור שלא להיכנס הוא משום חשד – ראה פירש״י ע״ז יא, ב. וכ״כ ברשב״א שם. (אבל בתוד״ה ניזיל שם יז, ב משמע שהוא ע״ד בית זונות מחשש שימשך אחריהם. וכ״מ במו״נ ג, לז). ולא מצינו שגזרו בגוי. וכש״כ למ״ד שלא נצטוו בשיתוף שבודאי ליכא למיגזר שלא יכנס משום חשד. ויש להוסיף שהרי ניכר שנכנסת לעזור לאמה וליכא חשדא. וגדולה מזה התירו פוסקים בתנאים מיוחדים ללכת לתקן חשמל בבית תיפלתם כגון בשנים ביחד לבושים בבגדי אומנות וכלי אומנות בידם. וראה בארוכה כאן:

I got a job offer to do electricity in a Church. Can I take the job?

אבל אין להתיר מחמת שנכנסת לצרכה, וע״פ הריטב״א ע״ז יא, ב שאם דרכן ליכנס לצרכיהן או לעבור דרך קפנדריא מותר, דהתם נקט הטעם משום דקלון הוא. משא״כ בשאר גווני.

ואם משום  לפנ״ע שמכשילה את אמה – הנה, לכמה דעות אין ב״נ מצווה בלפנ״ע – ראה תוד״ה ע״ז טו, ב ד״ה לעכו״ם. וראה שו״ת חת״ס ו, יד. ועוד. ועוד, שכיון שלכמה דעות אין שיתוף בב״נ, לא גרע מלהכשיל מי שקיבל כדעת המתיר. ובלא״ה, ה״ז תע״ד וממילא רק מסייע שלא נצטוו בזה. ועוד, שאין כאן ספי׳ בדבר האסור רק שמוליכה לשם ואין כאן הושטה ואפי׳ לא מעוררו וגורם לו רצון, כמכה בנו הגדול ומלווה שלא בעדים. ראה #19215. ואכ”מ. ואפשר גם שאין שם שום ע״ז.

 

 

#36338


Add Comment

Your Email address will not be published