Is it acceptable for an adult to drink breast milk?

 

It is permitted to drink, but not directly from the breast (even if expressed into the mouth without contact).

 

Sources:

שו”ע יו”ד פא, ז.

והנה, בכה״ח פז, כט כתב לחדש שבימינו אסור משום בל תשקצו. איברא, ששתיקת כל הפוסקים גם בדורות האחרונים מוכיחה דלא שמיעא להו כלל. וכן העיר בתורת המינקת ע׳ סז שדבריו מחודשים ולא מצינו באחרונים מי שיכתוב כן. והביא שגם בבא״ח ש״ב אמור ט מוכח דלא נחית לכך, ראה שם ז-ח. אבל להעיר ממשמעות הפמ״ג פא בשפ״ד יז להתיר רק לחולה. ונעתק בדרכ״ת פא, עז. אמנם, בש״ך שם פשט הדברים מורה שמותר לכתחילה לכל. וראה במגד שמים שהגי׳ בפמ״ג. וראה מעדני השולחן פא בפאר השולחן רסה.

גם לא ברירא מילתא שבמציאות נמאסים מזה. ובאינו ידוע לו מזה ודאי ליכא ב״ת, ראה שו״ת אג״מ יו״ד א, לא. ולהעיר מדרכי דוד קדושין לא, ב בכעי״ז (אבל התם מיירי בדבר שאינו מאוס מצ״ע).

כן להעיר, מהסברא שבשותה לרפואה או לאיזה סיבה ליכא משום ב״ת – ראה פר״ח פא, ג. ועוד. וכן כשנתערב בתבשיל אחר – ראה שם.

ועיקר, שלכמה דעות באינו מאוס לדידי׳ ליכא משום ב״ת, דלא אמרינן בטלה דעתו (אא״כ מאוס לכו״ע, ראה פר״ח פד, ג. שם קטז, טו. וכ״מ ביראים קנא, מפליג עצמו ממנהג שכניו ובני עיריו), וראה ש״ך סו, טו. ובספק דרבנן ודאי יש להקל כן. וכן ראיתי בעניננו בשם היבי״א. וראה גם במעדני השולחן פז במטעמי השולחן ט. (ולכאו׳ הני מילי סתראי נינהו דאי אזלינן בתר דידי׳ ל״ש למימר שבשותה לאיזה סיבה ליכא ב״ת, דאטו בשופטני עסקינן ששותה דבר המאוס אצלו ללא סיבה ותועלת. אבל יש לקיים הדברים במאוס לכו״ע, שבזה גם באינו מאוס אצלו עובר. ובאמת, בכה״ג עובר גם בשותה לרפואה).

 

 

#35550