Is it permitted to think Torah thoughts on Nittel Nacht?

 

The common custom is to avoid thinking torah as well.

 

Sources:

ראה שוע”ר הל’ ת”ת פי”ב סי”ב. תוס’ שבת יב, ב ד”ה שאין מלאכי. וכ״כ להקל בשו״ת הד״ר יא (טו, ב). אבל פוק חזי דכמה צדיקים עסקו בדברי חול ולא הרהרו בד”ת משמע שלא ס”ל לחלק. והוא כמו בביהכ״ס. וכן העידו שסיפר מהר״ש ענגיל על השואל ומשיב שהניח מפה רטובה על מצחו לזכור שלא להרהר בד״ת – ראה בנין שלום וייס שו, ח ע׳ קיד בשוה״ג. וכן המנהג. וראה הנסמן בהלכות ניטל ע׳ קסט ואילך. וכנ״ל, אין אחר המנהג כלום. ופשוט שיש לחלק בין לימוד בהרהור למחשבה שנופלת לו מאלי׳. וכ״כ בתשובת הגרי״י ניימאן בקובץ אור ישראל עא ע׳ כ.

 

 

#32287